Mine produkter
Hjælp

Ofte stillede spørgsmål: Flytning af Mamut-aftaler til ny Application Hosting platform

14-09-2016 21:36
  • 0 Svar
  • 0 ros
  • 1448 Visninger

Generel information om flytningen:

 1. Hvad menes der med en ny platform?

Vi har sat en helt ny hosting-platform op ved siden af den nuværende platform. Den nye platform har nye servere med opdateret hardware og software. Alle kunder vil blive flyttet over på den nye platform.

2. Hvorfor gør vi dette?

Den nye platform skal give øget stabilitet og bedre drift for vores kunder. Flytningen betyder, at vi også kan tilbyde Microsoft Office 2016 og understøtte flere browsere.

3. Hvornår bliver vi flyttet?

Vi planlægger at flytte alle kunder over på den nye platform i løbet af sensommer/efterår 2016. Flytningen vil blive gennemført ved aftentid, og I vil modtage en varsling på mail i god tid, før vi flytter jeres aftale.

4. Hvad bliver flyttet over?

Alle data i Mamut-programmet, alle filer på H og P-drevet og alle mailkonti og data fra Outlook vil blive flyttet over på den nye platform.

 

Efter flytningen:

5. Hvordan logger jeg ind efter flytningen?

Du logger ind via hjemmesiden asp.mamut.net med samme brugernavn og adgangskode, som du plejer. Login og opstart af programmet fungerer præcis som før flytningen. Den største forskel er, at adressen er ændret. Derfor skal du også opdatere dit bogmærke (såfremt du har et i din browser) til den nye loginside asp.mamut.net.

Det vil ikke længere være muligt at logge ind via den gamle adresse ts.mbn1.net.

6. Hvorfor vises der et Windows sikkerhedsvindue med passwordfelt, når jeg åbner Outlook?

Af tekniske årsager bliver din Outlook-adgangskode ikke flyttet med til den nye platform. Du må derfor skrive kodeordet på ny. Tast din adgangskode, sæt flueben i feltet ”Husk adgangskode” og klik ”OK”.

7. Hvorfor fejler afsendelse/modtagelse af mail i Outlook?

Årsagen er, at din adgangskode ikke er overført til den nye platform. Løsningen er at skrive adgangskoden på ny:

  1. Klik på FilerKontoindstillingerKontoindstillinger i Outlook
  2. Marker din mailkontor og klik ”Rediger
  3. Tast den korrekte adgangskode ind i passwordfeltet og klik ”Næste
  4. Outlook vil nu teste, om mailkontoen er sat rigtigt op. Klik ”Luk”, når testen er udført
  5. Hvis testen var vellykket, klikker du ”Udfør
  6. Gentag punkt 2 til 5, hvis du har flere mailkonti

8. Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan huske min adgangskode til Outlook?

Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du få tilsendt en ny via din mailudbyders hjemmeside. Er det ikke muligt, må du kontakte din mailudbyder via telefon.

9. Hvad gør jeg, hvis jeg benytter Application Hosting på Mac via Remote Desktop app?

  1.  
    1. Klik på ”Remote Resources”-knappen i toppen af Remote Desktop-appen
    2. Udskift adressen i URL-feltet med asp.mamut.net
    3. Klik på ”Refresh” og luk Remote Ressource vinduet

Du kan nu starte programmerne på samme måde, som du plejer.