Mine områder
Hjelp

Hva bør jeg tenke på når jeg sender ut faktura?

25-03-2019 11:35 (Sist oppdatert 20-08-2019)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 952 Visninger

Det er mye å huske på når du skal sende ut en webfaktura; vi har derfor samlet fem punkter det er viktig at du husker på.

 

  1. Domenet fakturaen blir sendt ut fra
  2. Adressen fakturaen blir sendt til
  3. Vedlegg
  4. Fakturagebyr
  5. Forfallsdato

 

1 - Domenet fakturaen blir sendt ut fra

Fakturaer sendt via Webfaktura vil stå med avsender  

Web Invoice <noreply@webfaktura.visma.net>

Faktura nummer XXXX fra XXXX (firma) vil stå oppført som emnet i e-posten.

 

2 - Adressen fakturaen blir sendt til

Når en webfaktura først har blitt sendt ut, er det ikke mulig å oppdatere adressen for så å sende ut den samme på nytt; fakturaen vil da måtte krediteres og opprettes på nytt. Pass derfor på at du legger inn riktig adresse fra begynnelsen av!

 

Kom fakturaen til en annen adresse enn den du hadde satt opp i selve fakturaen?

Velg “ordre” og trykk på mailikonet i kolonne “S”. Dere vil da kunne overskrive mailadressen ved ny utsendelse.

 

3 - Vedlegg

Eventuelle vedlegg legger du ved til slutt. Gå inn på nedtrekksmenyen ved siden av “Fullfør”-knappen og velg “Send med vedlegg”. Det er kun tillatt med 1 vedlegg per faktura. Vedlegget må være i PDF og ikke større enn 10MB. 

 

4 - Fakturagebyr

Dersom du ønsker å legge til et fakturagebyr må du huske å legge til dette manuelt, ettersom det ikke er mulig å legge til ett fast produkt som er med på alle fakturaer du sender ut.

 

5 - Forfallsdato

Etter at du har sendt en faktura, er det ikke mulig å endre forfallsdato inne i Webfaktura-systemet. Dette må derfor gjøres fra ERP-systemet dere purrer fra.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"