Mine områder
Hjelp

Office 365: Hvordan kan jeg lagre direkte til Sharepoint fra min lokale Word (Office 365 P1)?

13-03-2012 08:00 (Sist oppdatert 16-01-2018)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 2090 Visninger

Med Office365 P1 har du ikke tilgang til en lokal installasjon av Office Proffesional Plus, men om du har en lokal installasjon av Office fra før, ønsker du kanskje å lagre i skyen også fra den. Dette er mulig selv om du ikke har Sharepoint Workspace. Måten å gjøre dette på er å koble en nettverksstasjon til ditt dokumentområde på Sharepoint.

 

Slik kobler du til en nettverksstasjon til dokumentområdet ditt:

 

1.    Gå til dokumentområdet du ønsker å koble til på din Sharepoint.

2.    Se i adressefeltet på nettleseren din. Her vil du typisk se noe lignende dette: https://testsite.sharepoint.com/Documents/Forms/AllItems.aspx

3.    Marker alt FØR Forms/AllItems.aspx, og kopier dette. Lim gjerne dette inn i en notisblokk eller lignende så lenge.

4.    Åpne et utforskervindu, marker Datamaskin og klikk på Koble til nettverksstasjon

 

5.    I feltet for Mappe legger du inn stien du fant i punkt 3. Merk også av for Koble til ved hjelp av annen legitimasjon:


 

6.    Klikk Fullfør. Du vil nå få opp et vindu som spør etter brukernavn og passord. Legg inn ditt Office365-brukernavn og passord, og klikk OK.

Du har nå opprettet en nettverksdisk som peker til et dokumentområde på deres Sharepoint. Du kan lagre og åpne filer herfra.

Bidragsytere