Mine områder
Hjelp

Hvordan bytter jeg aksesspunkt til AutoInvoice

11-05-2015 18:21
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 3621 Visninger
Hva trenger du å gjøre når du ønsker å bytte aksesspunkt (meldingsformidler) til Visma AutoInvoice.

Se her for finne ut hvilket aksesspunkt du er knyttet mot.

For å kunne begynne å sende via Visma AutoInvoice trenger du ikke gjøre noe med ditt gamle aksesspunkt. Bare registrer deg i AutoInvoice og kopier nøklene over til ditt økonomisystem. Se her for oppskrift. Deretter kan du sende fakturaene via AutoInvoice på de kundene/fakturaene som du vil. Man kan altså godt sende via flere aksesspunkt hvis det skulle være hensiktsmessig, men som regel vil det jo være billigst å ha kun en avtale.

For å kunne begynne å motta via AutoInvoice er det derimot viktig at du sier opp mottaksdelen av avtalen med ditt gamle aksesspunkt. De må også melde deg ut av ELMA før du kan begynne å motta via AutoInvoice. Når ditt gamle aksesspunkt har avregistrert deg og meldt deg ut av ELMA, kan du registrere deg for mottak i AutoInvoice og melde deg inn i ELMA igjen via AutoInvoice. Man kan kun være registrert i ELMA fra et aksesspunkt av gangen. Se her for oppskrift på hvordan komme igang med mottak av elektroniske fakturaer via AutoInvoice.

Hvis det er NETS som har registrert deg i ELMA, og du ønsker å bytte til Visma AutoInvoice, så må du kontakte banken din og be dem stoppe tjenesten for mottak av elektronisk faktura og melde dere ut av ELMA-registeret. Deretter kan du aktivere dette i AutoInvoice.

Les mer om ELMA-regsiteret her.

Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"