Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

El-avtaleinngåelse avtalegiro, oppsett business

av Anonymous

Har visma business en hybridløsning som kan motta kunderegister fra nettet?

Vi har en kunde som vi fakturerer for. Der vi fakturerer på avtalegiro. For å slippe å sende ut "DM-er" pr. post tenker vi å benytte Nets sin elektroniske avtaleinngåelse mellom betaler og betalingsmottaker i avtalegiroforhold. Slik at betalere kan gå inn på bedriftens hjemmeside å tegne avtalegiro med betalingsmottaker.

Utfordringen er da at visma business må kunne kommunisere med nettportalen for å utveksle KID-ene.

Vet noen om business har oppsett for slikt?

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja, ok.

Da må vi nok fortsette med DM-er. for betalere er her bedriftskunder og de aller fleste bankene lar ikke tilbud om avtalegiro hoppe opp i bedrifters nettbedrift.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Denne tjenesten fra Nets er beregnet for nytegning av nye betalere på AvtaleGiro. Typisk brukes dette av nettbutikker eller kraftselskaper som vil at kundene skal ta i bruk AvtaleGiro når de blir kunde. Dette er en løsning som krever at nettbutikken og Nets-portalen kan snakke sammen på den måten at kunden starter handelen i nettbutikken, rutes automatisk over til Nets-portalen for å inngå AvtaleGiro, og så rutes tilbake til nettbutikken.

Denne tjenesten er beregnet på å inngå AvtaleGiro-avtale samtidig med at man elektronisk inngår avtale om å kjøpe noe, det vil si at handelen må starte i det jeg kaller nettbutikken. Det er nok ikke Visma Business i ditt tilfelle ettersom det ikke har noen nettbutikkfront, men hvis transaksjonen oppstår elektronisk, så kan du undersøke om nettbutikken som benyttes til dette har en integrasjon med Nets-portalen.

---

Dersom du fakturerer eksisterende kunder, så er denne tjenesten ikke helt egnet. Men, i alle norske nettbanker så får jo betaler opp forslag om å inngå AvtaleGiro i betalingsøyeblikket. Sånn sett trengs ikke DM-er for eksisterende kunder. Her skjer den automatiske avtaleinngåelsen i nettbanken.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"