Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Søke/filtrere på prosjekt og linjeattestant

av Anonymous

Vi har kommet i gang med bruk av Visma Dokumentsenter men ser en viktig sak som er utelatt. I oversikten over dokumenter har vi en søkefunksjon (et filter), der vi kan velge Leverandør, Behandlingsregel, Beløp, etc, som ting å søke i. To av de desidert viktigste etter vårt syn mangler imidlertid: Prosjekt og Linjeattestant. Dere har tydeligvis hoppet over det fordi de er registrert pr varelinje i stedet for pr bilag, men det gjør det ikke noe mindre viktig og kan heller ikke være noe teknisk utfordring å få med.

Hvis det var snakk om å sortere bilagene etter denne verdien er det klart det blir vanskelig når et bilag kan være på flere prosjekter, men med søking / filtrering skal det ikke være noe problem om noen bilag gir treff på flere verdier.

Våre attestanter har ansvar for flere prosjekter og det er mye lettere for de å behandle ett prosjekt om gangen enn å måtte hoppe mellom de i tilfeldig rekkefølge. Selv skulle jeg – som daglig leder – også kunne se over de ferske bilagene raskt, ansatt for ansatt – og vår regnskapsfører skulle lett kunne sett (uten den trege rapporten i Excel) hvilke bilag som venter på en bestemt ansatts godkjenning.

Vi håper dette kan komme snarlig i en oppdateirng, men inntil videre, finnes det noen annen måte å få samlet de bilagene som hører til ett bestemt prosjekt? (Evt én bestemt linjeattestant?)

 

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Mange takk!

Jeg har imidlertid to sterke anbefalinger til Visma i denne saken:

1. Den trakten ser bare ut som den viser at søking gjør du gjennom dropdownen ved siden av. Det slo meg ikke inn at det skulle skje noe når man trykker på den. Det samme gjelder alle andre brukere hos oss. Det må gjøres mye tydeligere at det er en knapp for å komme til søking/filtrering.

2. Med denne måten å søke på blir det altfor tungvint å komme til en funksjon jeg vil bruke ofte. Helst skulle jeg hatt muligheten til å bare skrive inn et prosjektnummer direkte, uten noen knapper og menyer. Nå må jeg klikke og bla ganske mye for hver gang. Jeg skulle også svært gjerne hatt en kolonne for prosjektnummer og linjeattestant i dokumentlisten. Riktignok vil noen dokumenter ha flere verdier, men disse kunne rett og slett vært listet som "<flere>", for eksempel. De aller fleste dokumentene har bare en verdi i disse feltene, og det samme regner jeg med er tilfelle hos de fleste andre brukerne. Selv bruker vi ikke avdelinger, men det er sikkert mange som ønsker seg det samme for det feltet, eller for enkelte andre felt.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Dette ligger som standard funksjonalitet i Visma Document Center. 

Jeg har lagt ved skjermbilder som viser hvordan du kan filtrere på bilagslinje.

Klikk på knappen som viser "trakten" er stikkordet her. Du får tilgang til prosjekt og annen relevant linjeinformasjon. 

 

For prosjekt kan du også bruke F12 for å gjøre oppslag i prosjektregisteret dersom du ikke vet prosjektnummer. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"