Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Avstemming bank avvikende regnskapsår

av Anonymous

Vi har en kunde med avvikende regnskapsår. Finale Avstemming er ikke tilpasset avvikende regnskapsår, noe som medfører at avstemmingen ikke går "på skinner". Avstemming av bank går ikke i det hele tatt. Tilbakemeldingen jeg har fått fra Finale er at det ikke foreligger planer om å endre dette.

Dersom det er andre brukere som oopplever det samme, hadde det vært fint om også de kan legge litt trykk på Finale for å få gjort noe med dette.

Mvh

Odd Jørgen Kværnø

3 SVAR 3

av Fredrik Harto

Vi har forsøkt å lage avstemming for klienter med avvikende regnskapsår uten å lykkes.

Vi anbefaler heller at dere setter startdato for klienten til 1.1 og avstemmer klienten på vanlig måte.

Ved bytte av bank, er det enkleste at dere benytter forskjellige kontonummer i regnskapet, men hvis dette ikke er ønskelig / mulig, så bli ferdig med avstemming av gammel bank før dere begynner å avstemme ny.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det er forventa at avvikande rekneskapsår kan bli meir utbreidd i tida framover.

I alle fall dersom det blir opna for at dette fritt kan veljast og ikkje må søkast om, slik som det kan i nabolanda våre.

Tenk berre på kva dette vil kunne bety for utjamning av arbeidsbyrda til rekneskapsbedriftene.

 

Så eg håper at Finale ikkje har lagt denne saka bort, men jobbar vidare med å finne ei løysing.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Jeg opplevde også dette i går da jeg skulle avstemme banken på en kunde vi har som har byttet bank og da kun har bankføringer fra juni og ut året. Det ble en haug med åpne poster som var "bokført, ikke medtatt kontoutskrift" men de hadde åpenbart gått ut av banken. Dette burde gjøres noe med, er jo et kjent fenomen at folk bytter bank.

 

mvh,

Mathias Reinertsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"