Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Faktura til epost adresse forskjellig fra den vi sender annen info til

av Anonymous

Først og fremst, gratulerer med forumet, det er et godt tiltak.

Etterhvert som vi har mange kunder som vil ha fakturaen elektronisk til sin regnskapsavdeling så oppstår en utfordring med at denne epostadressen er forskjellig fra den som mottaker ønsker annen korrespondanse på. Eksempelvis alt av reklame, bekreftelser og annet dilldall skal til firmapost@bedriften.no mens fakturaer ønskes sendt til regnskap@bedriften.no I VB har vi bare ett felt i aktørregisteret til epost. Hvordan løses denne utfordringen på beste måte?

4 SVAR 4
Terje Gulbrandsen
CONTRIBUTOR ***

av Terje Gulbrandsen

David Aarstein, når jeg tester dette på vår VB så virker det ikke (versjon 10.01.0)

Spørsmålet til Øyvind Jørgensen var vel (hvis jeg forstod det riktig) å kunne sende epostfaktura til en annen adresse enn den som er standar på kundekortet.

Du svarer at "AutoInvoice e-postadresse" kan brukes til det, men samtidig sier du det at denne adressen "brukes ved sending av fakturaer til Visma AutoInvoice".

Dette er jo ikke en faktura som skal til AutoInvoice, men sendes som pdf vedlegg direkte til kundens epostadresse som de bruker til fakturamottak.

Vet ikke om Øyvind Jørgensen fikk det til å virke på oppskriften din, men hos meg så sendes de fortsatt til feltet "E-postadresse:"

/Terje

av Per Øyvind Trydal

Legg inn flere e-postadresser i feltet e-postadresse adskilt med ett semikolon (;). Feltet tar imidlertid kun 60 tegn

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Gratulerer med forumet! Flott at det er opprettet et brukerforum. 

For å spinne litt rundet dette med faktura på epost. Finnes det noen løsning i Visma, for å kunne sende faktura til to epost-adresser. Altså, to mottakere i samme firma? 

av David Aarstein
Bra å høre at du synes brukerforumet er et godt tiltak. Håper du og andre brukere av Visma Business vil finne nytten av brukerforumet i tiden fremover. Både ved å stille spørsmål til hverandre i tillegg til å gi hverandre svar. Med flere tusen brukere er potensialet stort for både å få hjelp i tillegg til å kunne hjelpe mange andre brukere.

I versjon 8.01 av Visma Business kom et nytt felt, AutoInvoice e-postadresse, i tabellen Aktør. Hvis feltet inneholder en epostadresse, brukes den ved sending av fakturaer til Visma AutoInvoice. Hvis feltet er tomt, brukes Epostadresse i stedet.
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"