Mine områder
Hjelp
Roger Eklund
CONTRIBUTOR **

Faktura til utland

av Roger Eklund

Hvordan fakturerer byråkunde avg.fritt til utland dersom man ikke ønsker å opprette avgiftsfrie produkter for å få gjort det?
Som byråbruker/administrator kan jeg fjerne avkryssing for om kunde er avgiftspliktig, og da kan jeg velge hvilket som helst produkt og likevel få en faktura uten beregning av mva.
Men kunde, som har status som administrator, får ikke opp dette avkryssingsvalget.

Roger

4 SVAR 4

av Svein Holanger

Nei, det er det ikke.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Er det kommet en løsning på fakturering utland i webfaktura siden innlegget over? Eller må en fortsatt ha dobbelt sett med produktkoder?

Trond

Roger Eklund
CONTRIBUTOR **

av Roger Eklund

Det betyr jo at firmaer som selger både til inn- og utland må ha "dobbelt" vareregister, ett med mva og ett uten mva.
Men da er kanskje konklusjonen dessverre at for denne type virksomhet passer ikke Visma Webfaktura så godt...

Godkjent løsning
Svein Holanger
VISMA

av Svein Holanger

Vi anbefaler kun å bruke produkter og ikke fjerne krysset. Problemet er at den eneste måten å fortelle økonomisystemet at denne skal være avgiftspliktig eller ikke, er via produktet. Så hvis du velger å fjerne krysset og fakturere, så vil dette bli riktig på fakturaen, men feil i overføringen til økonomisystemet. Der vil de bli registrert med den MVA-satsen som produktet er knyttet til.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"