Mine områder
Hjelp
Elisabeth Pretzinger1
CHAMPION **

Fast tekst på utsending av epost- faktura i Visma Business

av Elisabeth Pretzinger1

Hvordan settes en fast tekst på utsending av epost-faktura på mail?

Vil gjerne legge inn en liten tekst som følger med fakturaen.

9 SVAR 9
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Noen som har svar på dette ang ø æ og å?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Sjekk kodinga på tekstfila. Hvis den står til UTF-8 bli det krøll med ø/æ/å, står den til ANSI skal det gå bra. Åpne fila i notepad, lagre som, der ser man nederst ved koding/enkoding hvilket format den er lagret i. Endre hvis feil og prøv å legg inn den. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Korrigerer tidligere kommentar - hvis UTF8 står som koding så blir æ/ø/å korrekt. Har akkurat nå testet problemstillingen i en annen kontekst. 

Annegtoe
CONTRIBUTOR **

av Annegtoe (Oppdatert ‎01-07-2019 09:37 av Annegtoe )

Jeg har hatt samme problem med æ, ø og å som skisseres ovenfor. Prøvde å lagre i notepad som beskrevet her, og det står faktisk ANSI i felt koding - dette løser med andre ord ikke problemet såvidt jeg kan se.

Arild Bakken
CONTRIBUTOR *

av Arild Bakken

æ, ø og å funker ikkje når desse bokstavene er brukt i tekst-fila.

Noen med løysing på dette ?

av Per Øyvind Trydal

Det er dessverre ikke mulig å tilpasse emne feltet i e-post utsendelsene.

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Kaj Arne Sortebech1
CHAMPION *

av Kaj Arne Sortebech1

Sitter med litt samme ønske, men kunne tenke meg teksten fra f.eks prosjekt som er knyttet til ordrehodet. Dette ville gjøre det lettere både for kunden og en selv å identifisere fakturaene som er sendt per e-post

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tekst i emnefeltet

 

Ved utsending av faktura pr. e-post  kommer fakturanummer opp automatisk i emnefeltet.  Kan en redigere mer informasjon inn i emnefeltet?   Ønske:  <fakturanr>  fra  <firma>

 

mvh

Magne Holsvik 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Du kan benytte en e-postmal i de nyere versjonen av Visma Business (Tror det kom i versjon 😎 i kombinasjon med SMTP-sending av e-post. (Når man bruker sendemåte for dokument = e-post)

Oppsett av e-postinnstillinger er forklart i denne tråden:

http://community.visma.com/no/software/produkter/Visma-Business/Brukertips/Annet/Oppsett-av-e-postin...

E-postmalen angir du her i versjon 9:

 epost.jpg 

Lag en tekst f.eks i notepad og lagre denne et sted du finner igjen. Dobbeltklikk i feltet "plain text file" for å bla deg frem til tekstfilen din etterpå:

 epostmal2.jpg

Når du sender faktura på e-post vil den faste teksten komme med slik:

 epost3.jpg

 

 

I versjon 10 er det også mulig å sette opp forskjellige e-postmaler ut i fra hvilket ordredokument du skriver ut.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"