Mine områder
Hjelp
Ulf E. Løvlie
CONTRIBUTOR *

Forespørsel Altinn

av Ulf E. Løvlie

Jeg prøver på en klient å sende en forespørsel til Altinn, Fanen Forespørsel/Altinn meldingsboks.

Når jeg sender inn med brukernavn/fødselsnr og passord, får jeg tilbakemelding:

Ugyldig sluttbrukersystem. Kode 825837

Jeg har lagt inn på Altinn Visma lønn. Men det har vært en annen regnskapsfører som har brukt Total og Mamut. Jeg er blitt tildelt alle mulige roller for denne klienten. Hva er årsaken?

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Ronny Aukrust
VISMA

av Ronny Aukrust

Hei 🙂

Jeg mistenker at du prøver å sende inn en forespørsel med en system-ID som du ikke har rettighet på, dersom du har lagt inn en annen regnskapsførers systemID.

Et regnskapsbyrå har som regel en system-ID mot Altinn som de kan benytte på alle sine klienter, men den vil ikke fungere for brukere som ikke har tilknytning til regnskapsbyrået.

Du må derfor sørge for at du har en egen System-ID i Altinn for Visma Lønn når du rapporterer for aktuell bedrift. Dette gjøres i meny "Profil, roller og rettigheter" under "Avanserte innstillinger".

Du må også selvsagt ha rettigheter, men det går vi ut ifra at du har fått tildelt slik du nevner.

Under "Innloggingsinformasjon" i "Profil, roller og rettigheter" må du også kontrollere at du har hake på for "Tillatt innsending fra applikasjon eller system med dette brukernavnet og passordet".

For mer spørsmål rundt rettigheter og oppsett i Altinn, så vil jeg anta at brukerstøtten til Altinn er korrekt adresse.

 

Med vennlig hilsen

Visma Software AS

Ronny Aukrust

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"