Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Føring av bilag som ikke går i null

av Anonymous

Ved automatføring av en momsoppgave har ikke øredifferansen blitt ført på noen konto, og jeg har derfor differanse i saldobalansen. For å rydde opp i det har jeg gått inn på Bedriftsparametre og tatt bort hukken på bilagskontroll. Og så har jeg ført øredifferansen mot en konto (uten noen motkonto). Men jeg får ikke oppdatert. Får bare beskjed om at bilaget ikke går i null.

Noen andre som har vært borti samme problemet?

Jeg har gjort samme operasjonen i en tidligere versjon uten problem, så jeg lurer på om det kan være et problem i versjon 5.32.5

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Atle Bergsrud1
CONTRIBUTOR **

av Atle Bergsrud1

For å kunne føre et bilag som ikke går i null, må du gjøre følgende:
Gå inn på Administrasjon - Regnskap - Regnskapsbehandling.
Fjern tallet som står bak "Debet/kredit-kontroll:"
Dobbelt-klikk på tallet bak "Regnskapsbehandl.:" Fjern avkryssingen for "Debet/kredit kontroll innen per. og innen samme bunt" og "Kontroll pr. bilag" under Bilagsoppdatering.
Husk å sette på kontrollene igjen etter at bilaget er oppdatert

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg var inne på regnskapsbehandling under bedriftsparametre, og fjernet ett tallet som sto på debet/kredit kontroll. Og regnet med at det da skulle være mulig å føre et bilag som ikke gikk i null. Men jeg fikk altså ikke oppdatert det.

Jeg vet at det skal stå en avrundingskonto i bedriftsparametre, men der sto det en konto som ikke fantes, derfor ble ikke ørediffen ført noen plass.

Bjørn Hindøy
PARTNER

av Bjørn Hindøy

Hei

Du må inn på regnskapsbehandling også. Dobellklikk og ta vekk kryss for kontroll pr bilag.

 

Men meiner at dersom du har avrundingskonto fyllt ut i bedriftsparametere med ein gyldig konto, så blir ørediffen ført der

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"