Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Fri bil

av Anonymous

Hei,

Jeg opplever at ved registrering av ulike lønnsarter på personer med firmabil, så kommer linjen for tilleggsopplysninger for firmabil opp!  Dette resulterer igjen i at jeg ved innsending av A-melding får melding om "Feil på transaksjoner som bør korrigeres før innsending fullføres, sjekk tilleggsoppl. ingen treff Bil (118/136)." Jeg går da bare inn på linjene og trykker enter, lagrer korr. fil, alt OK.   Dette oppstod etter siste versjonsoppdatering.  Hva kan dette skyldes?

Mvh

Marianne Eide

7 SVAR 7
Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei!

Dersom du får File Access denied på backup, så er det gjerne en problematikk med filområdet systemet har fått beskjed om å lagre backupen til. Dette administreres inne på Verktøy | Systemvedlikehold. Antakeligvis finnes ikke filområdet,  eller så har du ikke rettigheter til å gjøre endringer på/lagre til filområdet.

 

Mvh

Hanna

Visma / Huldt & Lillevik

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Fikk hjelp av support via fjernsupport.  Vet ikke helt hva som ble rettet opp, men forstod at feilene hadde oppstått i forbindelse med oppdatering av den siste versjonen.  Jeg har nå kjørt lønn. og også tatt manuell back up og alt fungerer nå fint.

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Fant dere ut av feilen med "File Access Denied" når det kjøres backup og forsøker å legge backup tilbake?

Får samme feil hos oss på noen maskiner/terminalklienter.

 

Automatisk backup kjøres fint når lønnsgodkjenning gjøres. Feilen kommer ved manuell backup, og legging av backup tilbake. må da ta dette fra annen maskin - da går det fint!

 

Mvh Ken Ingvaldsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Betyr dette at den nye versjonen ikke har rettet opp denne feilen?

Jeg har nettopp oppgradert til versjon 1423, men ikke kjørt lønn på den enda.  Før jeg skulle oppgradere, ville jeg ta en manuell back-up, som vanlig.  Jeg fikk da følgende feilmelding; Systemvedlikehold, File access denied.  Dataansvarlig hos oss har sett på saken, og bla.a restartet server, men fortsatt samme feilmelding.  Kan dette også skyldes en feil?  Den automatiske bakc-up går fint.  Det eneste som er gjort på min maskin er å oppgradere til Windos10.

Jeg savner å få melding om når nye versjoner legges ut.  Jeg får alle andre meldinger fra Visma Community.

Mvh

Marianne Eide

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei!

Du kan høyreklikke på linjen og trykke endre tilleggsopplysninger. Dersom tilleggsopplysningene ligger der, så kan du bare trykke på OK, og lagre korrigeringer, så skal du komme videre.

 

Mvh

Hanna

Visma / Huldt & Lillevik

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Hei

Jeg kjører på versjon 1423 og fikk nå samme feilmelding. Lite firma med kun 1 firmabil og plutselig blir det feilmelding ifm. forsøk på å sende inn a-melding. Har noen tips til hvordan jeg løser utfordringen?

Mvh

Nils

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei!

Det er versjonen som gjør dette. Hvis du oppgraderer til den siste versjonen som ligger ute (1423) nå, så vil problemet bli borte.

 

Ha en fin dag!

 

Mvh

Hanna

Visma / Huldt & Lillevik

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"