Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Hvem ligger faktura hos - ønske

av Anonymous

Hei,

 

Som Approvalbruker har jeg følgende kolonner: Mine oppgaver, Min historikk, Innstillinger, Hjelp.

Som System Viewer har jeg følgende kolonner: Mine oppgaver, Min historikk, Oppgaveoversikt, Prosessoversikt, Innstillinger, Hjelp. 

Ansatte trenger kun å være Approvalbruker. Men leder ønsker kanksje mer informasjon. For eksempel under oppgaveoversikt der de kan se hvilke faktura som er blokkerte, hvilke som er forfalt osv. 

Hvis en faktura er forfalt må leder finne ut hvem som har faktura hos seg på flyt slik at denne blir betalt. Det er ikke mulig under oppgaveoversikt da det ikke ligger en kolonne for attestant/sist endret. Leder må ta DokumentID og gå videre til prosessoversikt. Under Prosessoversikt er det heller ikke en kolonne som viser "til hvem" faktura ligger hos. Leder må klikke på aktuell faktura for å åpne i visningsbilde, deretter gå til arbeidsflytdetaljer. Da vil leder se hvem som har faktura og kan purre. 

Håper derfor dere kan vurdere på neste versjon å legge til en kolonne som viser hvem som har mottatt faktura i flyt. 

Christina Tro

3 SVAR 3
Remi Øvstebø
CHAMPION *

av Remi Øvstebø

Støtter tanken om at det bør være mulig å åpne faktura fra oppgaveoversikten. Vi må hele veien veksle mellom skjermbildene for å kunne åpne selve fakturaen. 

av Odd-Wiking Rahlff

Vi kunne jo la et dobbelklikk på den rette oppgavelinjen (eller på Dokument ID som lenke) i Oppgaveoversikten direkte åpne den tilsvarende arbeidsflyten i Prosessoversikten.

 

Hva tror dere om dette?

 

 

Odd-Wiking Rahlff
Godkjent løsning
Svein Holanger
VISMA

av Svein Holanger

Hei, og takk for innspillet. Vi ser at det fungerer tungvidt for deg slik det er i dag. En av utfordringene er jo at fakturaen kan ligge på vent hos flere godkjennere, ikke bare en. Det gjør visingen av det feltet vanskeligere. Men å kunne klikke inn på fakturaen fra Oppgaveoversikt, bør kunne være mulig å få til. Visma.net Approval er laget med tanke på automatiske varslinger slik at systemet tar seg av dette. Men jeg ser behovet ditt for å gå inn og holde i denne purringen manuelt. Vi tar det med oss i den videre planleggingen.

Hilsen produktansvarlig Visma Document Center / Visma.net Approval

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"