Mine områder
Hjelp
Remi Øvstebø
CHAMPION *

Kobling mot Active Directory?

av Remi Øvstebø

Hei 

Kan brukerkontoen til Visma Approval kobles mot Active Directory slik at brukerne våre slipper å lage et eget passord for Approval? 

8 SVAR 8
Remi Øvstebø
CHAMPION *

av Remi Øvstebø

Testet nå , det fungerte bra det 🙂 

 

Helst skulle Visma ha aktivert App Provisioning 

https://azure.microsoft.com/en-us/documentation/articles/active-directory-saas-app-provisioning/ 

Stian Estil
VISMA

av Stian Estil

Flere kunder med mange ansatte (100+) som bruker AD spør om dette.  I forbindelse med Visma.net Connect, vår nye autentiseringstjeneste for Visma.net (og etterhvert de fleste Visma skyløsninger) så ligger en AD integrajon i planen for slutten av året. Både lokalt AD og Azure AD er en del av scope. Siden vi nå har en felles tjeneste for dette i Visma vil vi kunne tilby "Federation" på mange Visma skytjenester når dette er på plass.


Med vennlig hilsen,
Stian Estil/Product Director
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Frode Rørvik
CONTRIBUTOR ***

av Frode Rørvik

Er Azure single sign-on fremdeles prioritert?

 

Vi har Azure SAML løsninger både med on-prem og SaaS, og det er et viktig tiltak for å bedre sikkerheten (mulighet for MFA) og langt bedre brukeropplevelse. Det er heller ikke spesielt vanskelig å sette opp, så lenge det lages gode oppskrifter. Dette er nyttig funksjonalitet for bedrifter med +20 ansatte.

Stian Estil
VISMA

av Stian Estil

Ja, kobling med Active Directory er fortsatt prioritert. Den skal utvikles ferdig i løpet av de tre neste månedene, og så starter vi pilotering. I og med at de fleste Visma skytjenester nå benytter Visma Connect, så er det ved hjelp av denne tjenesten vi da kan tilby AD integrasjon. 2FA har vi forøvrig i Visma Connect også.


Med vennlig hilsen,
Stian Estil/Product Director
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Remi Øvstebø
CHAMPION *

av Remi Øvstebø

Takk for tipset Håvar, vi er i en overgang til Azure så dette er høyaktuelt ! 

Håvar Kvalbein
PARTNER

av Håvar Kvalbein

Virker som man kan koble Active Directory mot Visma.net via Azure AD. 

https://azure.microsoft.com/en-gb/documentation/articles/active-directory-aadconnect/

Info om integrasjon mellom Azure AD og Visma.net

https://azure.microsoft.com/en-in/marketplace/partners/visma/vismanet/

 

 

Remi Øvstebø
CHAMPION *

av Remi Øvstebø

Takk for svar, sliter med å finne en plass å sende inn ønsker/innspill. Rullet akkurat inn 100+ brukere i Approval og det er flere bugs og mindre intuitive ting som oppdages/meldes. 

Active Directory støtte skulle en tro alle litt større bedrifter ønsker. 

Alt i alt er det likevel en velkommen oppdatering fra å kjøre flyt i VDC som er lite populært blant attestantene. 

 

Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Nei, det er ikke gjort noe på dette. Kjenner heller ikke til planer. 

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"