Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Mamut One Lønn: Hvilken type trekk/utleggstrekk skal brukes her?

av Anonymous

Hei,

 

Vi har fått et brev fra namsmannen om å starte lønnstrekk på en av våre ansatte  - på vegne av et privat  inkassoselskap. I lønnsmodulen går jeg inn på ansattkortet og velger modul "Skattetrekk" for deretter velge knappen "Ny" på  "Utleggstrekk og eget trekk".

 

Så blir jeg veldig i tvil på hva jeg så skal velge av type trekk osv...  Jeg har avbildet de punkt jeg er usikker på (se under), og setter stor pris på om noen kan hjelpe meg med dette.

 

4 SVAR 4
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

 

På Trekktype, må dere velge Utleggstrekk.

Egne trekk benyttes hvis ansatte ønsker et ekstra forskuddstrekk.

 

Kommunenummer. Her angir dere bare kommunen som deres virksomhet hører til i.

 

Bankkontonummer: Om dere benytter lønnsremittering, så er det kontonummeret som pengene skal overføres til som dere legger inne her.

 

Skal rapporteres til skatteoppgjør. Denne er ikke påkrevet. Dette feltet brukes kun dersom dere ønsker å skrive ut rapporten under: Fil - Skriv ut - Lønn - Oppgjørsliste for utleggstrekk.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tusen hjertelig takk!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Bare hyggelig!

 

En liten korreksjon på svaret som ble gitt:

"Kommunenummer. Her angir dere bare kommunen som deres virksomhet hører til i."

Her skulle det stått:  Her oppgir dere kommunenummeret som trekket skal betales til.

 
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Okay....  men i dette tilfellet skal trekket betales direkte til Lindorff, som innkrever beløpet på vegne av et annet selskap.  (Trekket er godkjent via namsmann/rettslig kjennelse).  Da er kanskje ikke kommunenummeret så viktig i dette tilfellet?