Mine områder
Hjelp
Nina Bjerkeengen
CONTRIBUTOR **

Ny versjon Visma Attach 11. april - feilmelding ved innlogging

av Nina Bjerkeengen

Hei

etter siste oppdatering av Visma Attach har jeg foreløpig 3 brukere som ved innlogging får feilmeldingen "Tilfeldig feil. Vennligst prøv igjen senere".

Har forsøkt å slette app'en og laste opp på nytt fra AppStore flere ganger, uten at det har hjulpet.

Er det flere som har hatt dette problemet og har fått løst det?

13 SVAR 13

av Gunnar Glendrange

Hei Kari,

Tråden du følger nå er mer enn 1 år gammel.

Jeg anbefaler deg å se litt nærmere på problemet til brukere som opplever det. 

Om man får logget seg på Visma.net fra pc (eller nettbrett), skal man bruke akkurat samme påloggingsinfo i App.

Lykke til!

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Det virker ikke som problemet er løst. Har flere ansatte som ikke får logget seg på app'n fortsatt

av Gunnar Glendrange

Alle gjenværende problemer med Visma Attach virker løst 30. april. Vi beklager problemene, og at det har tatt lengre tid å løse enn det burde.


Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, jeg har en iphone 6 plus som har Attach problemet (ikke mulig å velge attach som vedlegginnsendelse, kun epost), mens kolleger med iphone 6 har problemet i mindre grad. Jeg har tatt installert attach på en Samsung S5 og der kan jeg logge inn med min bruker å sende vedlegg via attach.

Gleder meg til fiksen som er lovet 30.4!!

Nina Løvbakken1
CONTRIBUTOR *

av Nina Løvbakken1

Har en ansatt som ikke får den nye appen til å fungere. Når han skal sende bilde blir de sendt til en mailkonto og IKKE til Visma nettexpense.

HVA ER FEIL.

av Gunnar Glendrange

https://community.visma.com/no/software/produkter/Tilleggsprodukter/Vismanet-Expense/Artikler/Problemer-med-a-logge-pa-Attach-/

av Gunnar Glendrange

Det virker fremdeles som det er noe få som har problemer med å bruke Attach.

Når man logger seg på, skal man etter at man velger firma (om man har tilgang til mer enn 1 firma) ... få opp en dialog hvor man angir om bilder (data) skal sendes til Expense eller på epost (se bildet). Det virker som valget ikke dukker opp for dere som har problemer. Vi jobber med å finne ut hvorfor, og håper å ha gode nyheter i løpet av kort tid.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi har gjort alt dere har foreslått, nå også inkl bytte av passord, men ingenting hjelper mot feilmeldingen "Tilfeldig feil. Vennligst prøv igjen senere". Og jeg forstår heller ikke hvorfor dere har fokus på brukernavn og passord. Det er ingen hos oss som har problem med selve påloggingen.  Og hvorfor skulle plutselig dette feile når vi har brukt det samme brukernavnet og passordet på tidligere versjoner ? Feilmeldingen kommer når man skal velge firma - og man får ikke linket Attach mot Expense.
Jeg synest det er arrogant av Visma å mene at feilen oppstår fordi brukerene ikke angir riktig brukernavn/passord. Dere burde heller finne buggen ASAP og/eller  komme med relevante forslag til hvordan dette kan løses. Det har nå gått 2 uker!! siden feilen oppsto, og dette skaper mye merarbeoid og frustrasjon hos våre ansatte. Ring meg gjerne på mobil 99 63 52 29 hvis dere har noe input. Vår forhandler Vitari kan ikke bistå.

av Gunnar Glendrange

Nytt passord kan være en god ide ja, og da UTEN bruk av æøå (eller spesialtegn)

Jfr https://community.visma.com/no/software/produkter/Tilleggsprodukter/Vismanet-Expense/Artikler/Problemer-med-a-logge-pa-Attach-/

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

For flere brukere hjalp det, etter å ha lastet ned ny versjon av Visma Attach, å logge seg ut av Appen og inn igjen.

Vi har likevel brukere som fortsatt opplever samme feil. Har forsøkt metoder som beskrevet her, også inn-/utlogging av net.Expense + åpne App uten at det hjalp.

Er det noen som har erfaringer med om det hjelper å endre til et nytt passord i net.Expense?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi har hatt problemer siden tirsdag forrige uke, og versjonen som skulle rette dette i helga har ikke fikset noe. Håper Visma kan kommme med en statusoppdatering ASAP.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har fått melding fra ansatte som sier at appen ikke har synkronisert kvitteringer, så når de logger seg ut og inn igjen er kvitteringen borte. Kan dette stemme? Har de i tilfelle fått en feilmelding i disse tilfellene? (Slik at de ikke burde kastet kvitteringene....).

Randi M. Johansen
CONTRIBUTOR ***

av Randi M. Johansen

Jeg opplevde at brukere som fikk feilmelding etter å ha oppdatert appen fikk dette til å fungere etter å ha logget seg inn i Expense, for så å logge seg ut igjen, og så prøve appen.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"