Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Pdf vedlegg kuttes

av Anonymous

Vi har sett at kvitteringer som scannes inn via pdf ikke vises korrekt i Net.Expense. Vedlegget blir lagt liggende og kuttet. Dette betyr at vedlegget ikke viser kvitteringer fullt ut og dermed heller ikke er dokumentasjon god nok. Se vedlagte eksempel.

Hvis man legger inn fra en pdf kvittering direkte så skaleres vedlegget ned og vises korrekt.

Vedlegg med Visma Attach vises korrekt.

Kan dette ha noe med pdf format på scanner vi bruker?

3 SVAR 3
Stian Estil
VISMA

av Stian Estil

Som Gunnar har kommentert tidligere så har det mest sannsynelig noe med scanner å gjøre. Forskjellige scanner typer lager PDF filer på forskjellige måter. Det finnes mange vesjoner av formatet, og det skaper av og til problemer. Det du erfarer understøtter jo også det, ved at PDF kvitteringer som ikke har vært via scanneren går fint.

 Vi har erfart lignende problemer med scanning av PDF'er til våre fakturaflyt løsninger, feks. Visma Document Center, hvor enkelte PDF varianter ikke håndteres riktig. 

Vi prøver selvsagt å fange opp alle vairanter slik at brukerne ikke skal oppleve slike problemer, men det dukker stadig opp noen avvik.

Vet ikke om dere har prøvd forskjellige innstillinger på scanneren, men utover det så vil jeg anbefale at det sendes inn en supportsak til vårt supportsenter, slik at de kan ta det videre. Da får dere også en strukturert oppfølging på saken.


Med vennlig hilsen,
Stian Estil/Product Director
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community

av Liv-Hege Roberg-Ringheim1

Hei.

Vi har fortsatt dette problemet med at Net Expense kutter vedleggene. Åpner vi den scannede kopien utenom net expense, ser det helt fint ut, men blir kuttet i programmet.

av Gunnar Glendrange

Det har noe med scanner å gjøre ja, men Expense skulle ikke "reagert" på den måten. Dette skal løses i versjon 2.0 som er estimert til å komme 21.11.15. Håper du kan bruke en annen scanner så lenge.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"