Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Primærnøkkel

av Anonymous

Hei,

Hvem som har erfaring om primærnøkkelen. Jeg har registrert en bunt som jeg ikke kan oppdatere og kan ikke brukes om igjen pga den er låst inn. Hva man skal gjøre? Hilsen, Rebecca

8 SVAR 8
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Bruk av periodiseringnøkkel

Noen som har kjennskap til hvordan denne brukes ?

 

mvh

Knut

 

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Martin,

Det er fortsatt ikke er i orden.  Jeg har ikke vært her på brukerforum en stund. Ja, det skal jeg ta kontakt med support.  Takk for alle tipsene.

Mvh

Rebecca

Martin Maurud
PARTNER

av Martin Maurud

Hei

Dette kan gjøres under Import og Eskpor under Bedrift i Hjem -fanen. Jeg anbefaler deg å ta opp dette med din forhandler da det er fort gjort å gjøre dette feil om du aldri har gjort det før!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Martin,

Nå har jeg funnet tabeller - Regnskap - Bilag - Bunt.  Du snakker om eksportere først tabellen og importere den igjen. Jeg vet ikke hvordan gjøres det der. 

Mvh 

Rebecca

Godkjent løsning
Martin Maurud
PARTNER

av Martin Maurud

Hei Rebecca

Bunten finnes allerede i systemet. Det er derfor du får denne feilmeldingen. Problemet er at den ikke er synlig for deg, enten ved at et utvalg er satt på i skjermbildet, eller at den har fått en redigeringsstatus som gjør at den ikke synes i Visma. 

Først kan du sjekke om du finner den i tabellen ved å gå inn i rå-tabellen under utforsker (Ctrl-O). I tabeller Regnskap - Bilag - Bunt. Om du ikke finner den der er den låst for redigering i Visma. Da må du først eksportere tabellen og importere den igjen. Jeg anbefaler deg eventuelt å ta kontakt med forhandler for å få hjelp med dette!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen Guro,

Denne bunten ser jeg ikke frem. Jeg tror det har blitt gjemt et annet sted i systemet. Når jeg taster bunt 3, så kommer frem en feil melding som står "premærnøkkelen er i bruk".

Denne bunten ble brukt sist og da slukket maskinen min automatisk. Da jeg logget meg inn igjen da bunten forsvant. Men når jeg taster nummer 3, kommer feil melding igjen.

Jeg håper noen andre her også har vært borte med dette feilen.

Mvh

Rebecca

 

 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Guro,

Jeg kan logge meg inn i systembruker. Jeg skal gjøre det nå.

Tusen takk!

Mvh Rebecca

Guro Momrak
CONTRIBUTOR ***

av Guro Momrak

Hei!

Marker bunten og trykk crtl+shift+delete 🙂 Er du ikke systembruker kan det være du må be din systembruker om å gjøre det.

Lykke til 🙂

Mvh Guro

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"