avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Registrere betaling av MVA

Hei

Jeg har registrert betaling av MVA som manuell bilag. På konto 2740. Dette vises ikke på oversikten som ligger på startside under "Delbetalte eller ubetalte kunde- og leverandørfakturaer tom uke 35". Der står det fortsatt beløpet som ubetalt. Skal jeg registrere bilaget på en annen måte slik at dette blir riktig? Ser ikke mulighet for å legge ved et vedlegg som illustrerer problemet. Får man ikke lov til å sende et vedlegg?

5 SVAR
CONTRIBUTOR ***

Sv: Registrere betaling av MVA

Jeg har samme problem. Mva står som ubetalt enda momsen er betalt og oppgjørskontoen for mva er i 0. Likviditetsprognosen blir da feil. Her må det vel være en feil i systemet. Dert ser ut til at systemet fører mva oppgaven som en utbetalt faktura, men tar den ikke bort når den er betalt. Vet bare at det ikke var slik tidligere. Så dette må vel ha dukket opp under en oppdatering av systemet?

CONTRIBUTOR **

Hei

Fint om vi kunne få et svar på dette. Nå er det feil igjen i likviditetsprognosen. Prognoser viser at det er 300 kroner å betale for MVA 10.10.2017. Mva-melding viser at det er 3911 kroner. Det er et eller annet feil i systemet.

Mvh

Slavomir Polivka

MODERATOR

Hei Slavomir,

Beklager så mye for sent svar!

Jeg har akkurat sendt deg en mail, da jeg gjerne skulle sett litt nærmere på dette.

Da gjerne via supportkode slik at jeg får lesertilgang hos deg.

Med vennlig hilsen,

Lisa Rognerud

Visma Mamut Support

Highlighted
MODERATOR

Hei Pauline,

Hvordan registrerer du betalingen av mva, via manuelt bilag eller kasse og bank?

Med vennlig hilsen,

Lisa Rognerud

Visma Mamut Support

CONTRIBUTOR **

Via manuelt bilag.

Slavomir

Support