Mine områder
Hjelp
Guro Momrak
CONTRIBUTOR ***

Slå sammen produkter

av Guro Momrak

Hei,

Vi bruker Visma business internadministrasjon, og det har blitt gjort om på mange produkter oppgjennom årene. Så vi har en hel drøss med produkter vi ikke skal bruke som ligger i lista når vi skal føre timer. Og det gjør det veldig fort å bruke feil produkter.

På hovedbokskontoer, kunder og leverandører har jeg med stort hell slått sammen kontoer. Men jeg får ikke det til på produkter, selv om jeg gjør akkurat det samme. Henter opp "nytt produkt" kollonnen og får bare feilmelding ved forsøk på slå sammen.

 

Noen som vet hvordan man kan få slått sammen eller evt hvordan får satt de som inaktive i internadministrasjonen så de ikke kommer opp i produktnummer feltet?

 

Mvh

Guro Momrak

4 SVAR 4

av Per Øyvind Trydal

Hei, sjekk denne forumposten https://community.visma.com/t5/Diskusjon-i-Visma-Business-og/Produktopplysninger/m-p/359638/emcs_t/S...

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community

av Einar Fjørtoft

Hei!

 

Veldig godt spørsmål:)

Visma Business tillater ikke at du flytter et produkt med tilhørende ordrerader inn i et annet eksisterende produkt.  Derfor får du ikke gjørt det du engeltlig ønsket deg.

Problemstillingen er allikevel relevant, og vi kan derfor løse det på en annen og minst like god måte.  

Vi oppretter derfor en ny verdi i feltet "Produktsortering" 9 - Utelates og legger det inn som utvalgskriterium i selve oppslagsvinduet for produkter i Internadministrasjonen.
Vi gjør det da slik alle produkter som gis verdien 9 i feltet "Produktsortering" ikke lenger vises, og dermed  eleminerer du feilkilden.

Jeg vil legge dette inn i standard allerede fra versjon 9.10.0 som kommer i slutten av desember:)

I mellomtiden kan du løse problemet selv dersom du har tilgang til design verktøyet i Visma Business.  

Hilsen Einar

 

 

 

 

Merete12
CONTRIBUTOR ***

av Merete12

Hei

Vi bruker visma business og jeg lurer om jeg kan skjule de produktene som ikke lenger er i bruk? I tilfelle det er mulig, hvordan gjør jeg det?

magnusalex
PARTNER

av magnusalex

Hei!

 

Dette kan løses på flere måter, men den enkleste er å benytte et Gruppefelt, f.eks. Produktgruppering 12 - og lage en tekstverdi som sier "Utgått". Så må skjermbildene hvor du gjør oppslag mot produkter tilpasses til å ekskludere verdien "Utgått". Dette kan helt sikkert din partner hjelpe deg med. 

 

Magnus, Wican Data AS

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"