Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

brukerroller i Dokumentsenter

av Anonymous

Hei,

Vi har Visma bussiness byrå og hver gang vi skal gi ny brukerrettighet til en ansatt må vi logge oss på med system. Min bruker ligger inne som administrator i visma bussiness, og jeg legger inn meg selv med brukerrettighet administrator i dokumentsenter når jeg oppretter det. Likevell får ikke jeg muligheten til å gi en annen brukerrettigheter i dokumentsenter. Er dette noen instillinger som kan ligge feil, eller er det bare system bruker som skal få lov?

Mvh

Marie Eikeland

1 SVAR 1
Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Hvilken rolle har du i dokumentsenter på det firmaet som dette gjelder? 

Hvis du er satt som administrator i dokumentsenter skal du få lov å sette brukerrettigheter/rolle på andre i dokumentsenter. Jeg tror ikke det har noe å si om du er admin/systemansvarlig i Visma Business. 

 

For å opprette en bruker i dokumentsenter må brukeren også opprettes i Visma Business, så må du opprette en ansatt som kobles mot brukernavnet og sette på en e-post adresse. Brukeren må ligge med rettigheter i Business mot de firmaene som han/hun skal jobbe mot og ha en adgangsgruppe. Brukeren trenger ikke moduler (hvis dan/hun ikke skal bruke Business ellers). Når dette er gjort skal brukeren dukke opp under brukerrettigheter i dokumentsenter hvor du må sette denne nevnte rollen. 

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"