Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

skattepapirer

av Anonymous

Hei

 

Jeg har levert årsregnskapet for 2019 og fikk anmodning vedrørende fastsetting av skattegrunnlaget

 

Det står i brevet at

- Det er ikke samsvar mellom skattemessig verdi 31.12.2018 og 01.01.2019  som gjelder driftsmidler i RF- 1217

 

- Det er ikke samsvar mellom verdier 31.12.2018 og 01.01.2019 i RF- 1084

- Det er ikke samsvar mellom i regnskapsmessig verdi 31.12.2019 i RF- 1217 og balansen. 

også står det at underskudd til framføring fra skatteoppgjøret for 2018 ikke er ført i post 280 i skattemeldingen. 

 

Jeg husker at det ikke var lett å innhente opplysninger for 2018 fra Visma eAccountning fordi Balanse for 2018 ble lagt inn som bilag og ikke gjennom instillinger- IB. 

 

Jeg lurer på hvordan vet jeg at jeg gjør det riktig denne gangen?

 

Takk på forhånd 

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ikke noe svar?? 

skulle ikke beløpene bli overført direkte fra Visma eAccounting til skatteskjemaer?  

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Først beklager sent svar.

 

For å sjekke hva som er feil vil jeg anbefale at vi avtaler et møte, da vi her må se hva som ligger i ditt regnskap og skatteskjemaene for 2018 og 2019. kontrollere at inngående balanse er riktig.

For å kunne si noe om hva som er feil.

 

Vi trenger også se skatteskjemaene, Balanse og resultat for 2018.

 

Det kan virke som det ikke er like tall i 2018 og inngangen av 2019.

Men dette ser vi rakst når vi har tilgang til ditt regnskap og rapporter fra 2018.

 

Send en mail til consult@visma.com, så avtaler vi en tid. Merk gjerne mailen med mitt navn.

 

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen