Mine områder
Hjelp

Det er nå mulig å registrere timer på ukesbasis

av Anonymous

I ukesvisning kan du enkelt legge inn arbeidstimer, fravær og timeregistreringstyper, samt ha full kontroll på totale timer på nåværende og siste uker. 

Du kan enkelt navigere deg rundt, og fullføring av uken er gjort med et tastetrykk. 

Visningen er delt i tre seksjoner: Timer, fravær og timeregistreringstyper. De ulike radene vises alfabetisk per kunde, prosjekt, fase og jobbtype. 

 

Når ressursallokering er aktivert kan du se hvor mange timer som mangler/ er oversteget i estimatet på den siste kolonnen. 

Ukesvisning 2.PNG

Innstillinger

I matrisen kan du alltid se rader som allerede har førte timer, fravær eller timeregistreringstyper. I tillegg har du mulighet til å definere hva som skal vises i ukesvisningen for at timeregistreringen skal være enda mer effektiv. Dersom du vanligvis jobber med få prosjekter kan disse vises automatisk. 

 

Project Management 3.PNG

 

Forslag

For å registrere enda mer effektivt kan du velge hvilke rader som skal vises i matrisen. På denne måten slipper du å søke. Når prosjektet eller fasen er markert som fullført forsvinner det fra forslaget.

 

Forslag basert på tidligere registreringer

Du kan også få forslag basert på tidligere registreringer. Når du benytter forslaget vil det automatisk forsvinne fra forslaget.

 

Prosjekter der jeg er ressursallokert

Når modulen for ressursallokering er aktivert har du mulighet for å vise prosjekter/ faser der du er allokert den aktuelle uken. 

 

Forslag for timer basert på ressurallokering

Du har mulighet for å se hvor mange timer du er allokert på aktuell dag. Timene er vist med kursiv og lyseblå bakgrunn. 

 

Mine favoritt prosjekter

Viser prosjekter du har markert som favoritt. 

 

Vis helger

Du kan velge om helger skal vises i matrisen eller ikke. Selv om du har valgt å skjule helger, men har gått inn i timeregistrering aktuell dag beregnes timene i totalen. 

 

Beskrivelse

Registrering kan skrives inn manuelt, eller det kan kopieres fra forrige registrering for det aktuelle prosjektet / fasen / arbeidstypen.

 

Vi håper dette er nyttig funksjonalitet for deg. Ønsker du enda mer informasjon finner du engelsk dokumentasjon her. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"