Mine områder
Hjelp

Aktiveringsnøkler for året 2017

av Mina Røisland1
Nå er tiden kommet for å oppdatere med årets aktiveringsnøkkel. Nye nøkler blir sendt ut til alle kunder som ikke har aktivert tidligere.

Aktiveringsnøkkel for Visma Business

I år sender vi kun ut aktiveringsnøkler. Disse sendes vanligvis ut til enten daglig leder, lønningsansvarlig eller økonomiansvarlig. Vi vil sende disse ut fortløpende fra nå og frem til 19. mai. Alle kunder skal innen 20. mai ha mottatt nødvendige filer.

Aktiveringskoder vil sendes per produkt. Har du flere produkter som ikke er aktivert vil du få flere koder tilsendt.

 

Hvordan oppdaterer jeg systemet med ny nøkkel?

Dersom dere har versjon 5.30 eller nyere av Visma Business har dere en «online lisens» og kan oppdatere selv. Dette gjøres ved å gå til hjelpemenyen øverst til høyre i programmet (spørsmålstegn øverst til høyre) og deretter til undermenyen "Lisens". Her vil du finne en knapp som heter "Lisens" og du vil få opp et skjermbilde med din lisensinformasjon.

Nederst på dette skjermbildet finnes en knapp for å oppfriske lisensen. Visma Business sjekker med lisensserveren om det er noen nyere lisensinformasjon og henter denne. Du må være tilkoblet internett for at dette skal fungere.

 

Dersom dere er på en versjon som er på lavere enn 5.30 av Visma Business må dere ta kontakt med Visma Partner for å få tilsendt epost med ny lisensfil. 

I eposten med oppdatert lisensnøkkel ligger det informasjon om hvordan dere skal legge denne inn i systemet. Ny systemnøkkel legger du inn i tabellen "Systemopplysninger". Denne tabellen finner du i Visma Utforsker (Ctrl+o) og er organisert under "Tabeller-Felles-Bedrifter". Kopier innholdet i vedlagte fil, og lim innholdet inn i feltet "systemnøkkel".

For dere som har produktet Importfilter og/eller Paperless. Kommer disse nøklene i egen epost.

 

Spørsmål til dette?

Kan du stille spørsmålene dine i Visma Business brukerforum.

Eller ta kontakt med din Visma forhandler for support. 


 


2 Kommentarer
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"