Mina produkter
Hjälp

Nedstängning av gamla användargränssnittet - snart är det dags

09-02-2021 09:19
  • 0 Svar
  • 0 gilla
  • 1070 Visningar

Nedstängning av det gamla användargränssnittet

Sedan den nya versionen av Project Management introducerades för några år sedan har vi arbetat med att slutföra migrering av alla menyer och fönster till det nya gränssnittet. Inom kort kommer de sista återstående funktionerna att lyftas över till nytt gränssnitt och vi kan börja avveckla det gamla gränssnittet. 

 

För er som kund innebär detta att användare som eventuellt fortfarande loggar in i den gamla versionen inte kommer att kunna göra det längre. Från och med februari kommer de sista funktionerna, bl.a. systeminställningar, att dyka upp i nytt gränssnitt och från och med 1 april 2021 kommer vi börja stänga ner möjligheten att logga in i det gamla gränssnittet för kunder som använder versionen Basic. Därefter fortsätter nedstängningen steg-för-steg för kundgrupper som använder versionerna Premium eller Enterprise. Nedstängningen av det gamla gränssnittet förväntas vara helt genomförd till sommaren.

 

Hur vet jag om jag använder den nya eller gamla versionen?
Om du loggar in och systemet ser ut enligt nedan använder du den gamla versionen.
Gamla UI.PNG

 

Då ska du kontrollera din inloggningslänk, så att den istället pekar på https://projectmanagement.visma.net/ 

 

Vill du få mer information om hur du använder specifika funktioner i Project Management, se gärna länkarna till Videos och Dokument ute till höger. 

Nedan visas ett urval av populära instruktionsfilmer.

Rapportera tid och utlägg

 

Rapportera tid i veckovyn

 

Skapa fakturor

 

Behöver ni hjälp med utbildning, kontakta er återförsäljare för mer information. Här hittar du din återförsäljare.

 

Medverkande

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här