Mine områder
Hjelp

Viktig informasjon om appene "Min Barnehage"!

Endringer i tekniske krav for Min Barnehage-appene

Innen andre kvartal 2022 gjør vi en endring i hvilke versjoner av operativsystemet som skal støttes for appene Min Barnehage og Min Skole. Det gjelder både ansatt- og foresattapp for begge systemene.

Per nå støttes Android 7.0 og iOS 11.0 for Min Barnehage, og for Min Skole støttes Android 6.0 og iOS 11.0. Dette vil nå endres. Innen annen kvartal 2022 vil både Min Barnehage og Min Skole kun støttes fra Android 9.0 og oppover, samt for iOS 13.0 og oppover.

Bakgrunn for endringen

Når iOS og Android tilgjengeliggjør en ny og forbedret versjon av operativsystemet, vil ikke eldre versjoner av operativsystemet lengre støttes. Det vil si at en eldre mobil som iPhone 6 ikke vil kunne oppdateres til en nyere versjon av operativsystemet enn iOS 12. Per nå er iOS 15 den nyeste versjonen av operativsystemet, og iOS vil opprettholde alle mobiler som fortsatt kan oppdatere til iOS 13 eller nyere.

På bakgrunn av at iOS og Android kutter støtten for eldre versjoner av operativsystemet, vil vi også følge det samme. Det er en potensiell sikkerhetsrisiko for våre apper å støtte eldre versjoner når vi vet at iOS og Android selv ikke vil holde eldre versjoner oppdaterte.

Tips og råd

Vi anbefaler at du alltid oppdaterer mobilen til den nyeste versjonen av operativsystemet tilgjengelig på din enhet. iOS og Android melder ofte om eventuelle sikkerhetshull som er funnet i versjonene, og oppfordrer alltid sine kunder til å oppdatere snarest når en ny versjon blir tilgjengelig. Sjekk om en oppdatering er tilgjengelig for din enhet, og skru på automatisk oppdatering.