Mine områder
Hjelp

Alt du trenger å vite om e-postvarslinger i Visma Community

27-09-2022 19:31 (Sist oppdatert 03-11-2023)
  • 0 Svar
  • 2 liker
  • 2190 Visninger

Her er svar på de fleste spørsmål du skulle ha omkring e-postvarslinger i forbindelse med Community.

 

📬 Hva er e-postvarslinger fra Community?

E-postvarslinger fra Community er oppdateringer du får fra Community i innboksen din. Dette er noe du får når det for eksempel kommer nye diskusjonstråder, idéer, nyheter, brukertips, eller om noen svarer deg på tilsvarende tråder eller kommentarer du har publisert. Du kan også administrere hva du ønsker å få varslinger om under dine innstillinger

 

📬 Hvordan får jeg e-postvarslinger fra Community?

Du aktiverer e-postvarslinger når du følger et område i Visma Community. Det kan du kjapt gjøre ved å gå inn på "Administrer mine områder" – for eksempel via de ni prikkene øverst til høyre. Enkelte områder må du også ha tilgang til for å kunne følge og følgelig abonnere på.

 

Dersom du før 26/9 2022 også fulgte området har du to valg. Du kan enten avfølge området og så følge det igjen, eller gå inn på forsiden av området og trykke "abonner" og deretter huke av for det du ønsker å følge fra området. 

 

📬 Hvordan kan jeg skru av e-postvarslinger fra Community?

Du kan enkelt velge å skru av e-postvarslinger fra Community-områder ved å gå inn på "administrer mine områder" og velge "fjern fra mine områder" for de områdene du ikke ønsker å få e-post om.

 

📬 Hvordan kan jeg endre hva jeg får e-postvarslinger om?

Et produktområde inneholde flere faner og et hav av innhold, og det er ikke nødvendigvis at alt er relevant for deg å følge med på.

 

Derfor har du tre nivåer du kan abonnere på:
1) områdets faner (som f. eks "Nyheter" eller "Diskusjon")
2) kategorier innen en fane eller
3) en artikkel/tråd.
Nedenfor kan du lese hvordan du går frem.

 

Per fane

Du kan endre e-postvarslingene per produktområde ved å gå inn på forsiden av området. Dersom du abonnerer fra før av kan du trykke "rediger abonnement" og deretter fjerne avhukingen for det du ikke lenger ønsker å følge fra området. Dersom du ønsker å abonnere på noe fra et område du ikke abonnerer på (eller ikke følger) fra før av, kan du gå inn på forsiden av området og klikke "abonner" – før du så huker av for enten "alle" eller de fanene du ønsker å følge fra området. Klikk så "lagre".

 

TomasTorbjrnsen_1-1663922640251.png

 

TomasTorbjrnsen_2-1663922671516.png

 

 

Per kategori

Dersom du kun ønsker å få varslinger på ulike kategorier innen en fane, som for eksempel nyheter, så kan du gjøre dette ved å gå inn på selve fanen og klikke på den kategorien du ønsker å få mer informasjon om, som vist her:

TomasTorbjrnsen_0-1663766361199.png

 

Per artikkel/tråd

Dersom du ønsker å følge en nyhetsartikkel eller tråd i påvente at noe skjer videre, kan du velge å kun abonnere på den. Da går du inn på artikkelen/idéen/diskusjonen og klikker på de tre prikkene oppe til høyre og velger "abonner".

TomasTorbjrnsen_3-1663922824578.png

 

 

📬 Hvordan kan jeg endre hyppigheten og mengden på e-postvarslinger fra Community?

For å endre hyppigheten på e-postvarslinger, eller bare endre hva du skal få e-postvarslinger om, kan du gå inn på "Mine innstillinger" ➡️ "Abonnement og bokmerker" ➡️ "Innstillinger for varsler". Der får du ganske mange valg, men de viktigste du bør ta stilling til er:

  • Nye tråder og artikler som postes i områder jeg abonnerer på

  • Enhver kommentar om kunnskapsbasene, bloggene og hendelsene som jeg abonnerer på

  • Nye svar eller kommentarer som postes til innhold jeg abonnerer på

  • Kommentarer på andre svar jeg abonnerer på

  • Innhold som publiseres innenfor en kategori jeg abonnerer på

  • Innhold som bruker et produkt jeg abonnerer på

  • Innlegg jeg blir @omtalt i

  • Liker på mine innlegg

Valgene du har på disse eksemplene er: aldri, med en gang, i en daglig samle-epost eller i en ukentlig samle-epost.

Bidragsytere
Aktuelt brukertips