Mine områder
Hjelp

Guide Webfaktura - Fakturaarkiv

26-06-2019 12:48 (Sist oppdatert 26-06-2019)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 1346 Visninger

Fakturaarkiv

 

Øverst får du en oversikt over totale summer for fakturert, kreditert, omsetning, utestående og utestående forfalt. Samt en grafisk fremstilling av omsetning pr. måned.

Fakturaarkivet viser alle fakturaene som er sendt i ønsket år (inneværende år foreslås). Fakturaarkivet viser en linje pr. faktura. Du kan velge mellom å se alle faktura eller kun ikke-betalte (åpne) faktura (Vis kun åpne, til høyre i skjermen).

Ønsker du å se alle fakturalinjer, velger du Fakturatransaksjoner.

 

Kolonner/sortering

Du kan selv velge hvilke kolonner du ønsker å vise. Klikk på Kolonner over kolonneoverskriften og kryss av de du ønsker. I tillegg kan du sortere og filtrere innenfor hver kolonne ved å klikke på "trakten" i kolonneoverskriften.

 

Innbetalinger

Du kan enten velge å få innbetalingene automatisk oppdatert fra regnskapsbyrået eller krysse av for innbetalinger selv. Regnskapsfører må krysse av for ønsket metode under Mitt firma | Byrå.

Har du valgt å merke fakturaene som betalt selv, får du tilgang til en ekstra kolonne for å krysse av betalte faktura.

 

Fra fakturaarkivet kan du:

  • åpne fakturaene i PDF-format
  • sende faktura på nytt (S)
  • se på eventuelle vedlegg (V)
  • kreditere en faktura (K)
  • duplisere (kopiere) en faktura (D)

 

S

Dersom du velger å sende en faktura på nytt, foreslås kundens e-postadresse som du kan endre om ønskelig. I tillegg kan du skrive en melding som følger e-posten.

 

Visma AutoInvoice

Dersom du benytter Visma AutoInvoice og elektronisk fakturering, vil en kolonne i Fakturaarkivet vise hvordan fakturaen ble levert.

 

Alternativene er:

I behandling hos AutoInvoice
Sendt med e-post til kunde
Sendt elektronisk til kunde
Sendt pr post til kunde
Vellykket forsendelse. Sendemåte ukjent.

E-post til kunde feilet

Elektronisk faktura feilet
Sendt faktura pr post feilet
Feil hos AutoInvoice
Oppdaterer status fra AutoInvoice. Vent.
Ikke overført AutoInvoice. Prøv igjen.

 

Bidragsytere
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"