Mine områder
Hjelp

Hva betyr feilmeldingen jeg får opp i Webfaktura?

25-03-2019 10:22 (Sist oppdatert 19-07-2019)
  • 0 Svar
  • 1 liker
  • 1030 Visninger

Dersom noe ikke fungerer som det skal i Webfaktura-systemet, er det sannsynlig at du har fått opp en feilmelding. Her forklarer vi hva de tre vanligste feilmeldingene betyr - og hva du kan gjøre med dem.

 

Feilkode 3152

Denne feilmeldingen oppstår når kundenummeret allerede er i bruk. Gå inn på “Mitt Firma” | “Byrå” for å sjekke at nummeret som står oppført som “Neste kundenummer” er korrekt.

 

Feilkode 9065

Feilkode 9065 sendes ut når systemet ikke er helt sikker på hva problemet går ut på. Dette kan ofte løses ved å feks. Ved å sjekke at du bruker https://webfaktura.visma.net i stedet for .com / .no eller ved å forsøke å bytte nettleser. Dersom dette ikke hjelper, ta kontakt med support (se nederst på siden).

 

Feilmelding: faktura blir godkjent, men ikke sendt

Denne feilmeldingen skyldes ofte at det er en feil i fakturanummeret eller kreditnotanummeret, som igjen fører til en intern feil i Webfaktura. Her anbefaler vi at du kontakter support. Spør gjerne om det er noe feil med fakturanummer-telleren; dette kan de fikse opp i!

 

Behov for support? Ikke nøl med å kontakte oss!

For å få bistand med Webfaktura kan du enten kontakte ditt regnskapsbyrå eller Visma Kundesenter på telefon 09101 eller ved å sende en e-post til kundesenteret@visma.no.

Bidragsytere
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"