Mine områder
Hjelp

Kan jeg sende EHF faktura?

20-06-2019 13:29 (Sist oppdatert 16-02-2021)
  • 8 Svar
  • 0 liker
  • 9481 Visninger

Spørsmål

Kan jeg sende EHF faktura?

Svar

Ja, da må du (byrået) aktivere elektronisk fakturering (AutoInvoice) under Mitt firma og deretter velge automatisk fakturering på kunden. Du kan også velge å benytte AutoInvoice på all fakturering. Da tar AutoInvoice seg av utsendelse iht. hva kunden kan motta (postal, e-post eller elektronisk).

 

Trenger dere hjelp med dette, kan dere kontakte kundesenteret@visma.com, så hjelper de dere og klientene deres igang helt gratis 🙂

Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hvordan vet jeg at kunden kan ta i mot EHF faktura?

av Svein Holanger
Hei Jorunn Dette sjekker du enkelt ved å google ELMA. Da finner du en oversikt over alle som er registrert i ELMA (ELMA er et register med alle de som blant annet kan ta i mot EHF-fakturaer). https://www.anskaffelser.no/verktoy/veiledere/mottakere-i-elma#argument=undefined&query=&page=1 Men litt av fordelen med å sende det til AutoInvoice er at du slipper å vite hvem som er registrert i ELMA og hvem som ikke er det. Bare send alle fakturaer til AutoInvoice, så vil AutoInvoice automatisk sende EHF til de som kan motta det. De andre vil få fakturaen på epost (hvis du har en epostadresse) eller på papir i posten. AutoInvoice sørger for leveringen.
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Tusen takk! Kan jeg sende alle fakturaene fra webfaktura via Visma AutoInvoice? Vi har ikke B2C avtale. Har du en prisliste for dette?

av Svein Holanger
Ja, det kan du, Jorunn. Kontakt ditt regnskapsbyrå for å aktivere "send alt via AutoInvoice", aktivere B2C-avtale og for priser.
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Må man ha B2C avtale for å kunne sende alt via AutoInvoice?

av Svein Holanger
Nei, man må ikke det. Hvis du i hovedsak sender til bedrifter (B2B), så er det ingen vits med B2C-avtale.
Mantena_AS
CHAMPION *
av Mantena_AS

Hei!

Holder det at org.nr. står i Org.nr.-feltet på kunden eller må vi legge inn Mva.reg.nr. også? Og evnt. på hvilket format?

av Svein Holanger

Det holder med org.nr, ni siffer, uten NO foran og uten MVA bak.

Bidragsytere
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"