avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Alt du trenger å vite i forbindelse med årsavslutningen 2020

14-12-2020 08:21 (Sist oppdatert 14-12-2020)
  • 0 Svar
  • 2 Liker
  • 5633 Visninger

Dette brukertipset oppdateres fortløpende etter som vi ser hva dere har behov for.

Før du ringer oss i januar er det viktig at du er kjent med innholdet i denne artikkelen. Denne artikkelen vil kunne hjelpe deg gjennom årsavslutningen.

Våre åpningstider i januar finner du her.

Januar er en travel måned for alle som jobber med lønn. Benytter du deg av Huldt & Lillevik sine supporttjenester, vil du i perioder kunne oppleve noe ventetid. 

Husk at du kan kontakte oss via chat om du har spørsmål knyttet til årsavslutningen. Ikonet for chat finner du nede på høyre side her inne.

Når du ringer inn på support, får du spørsmål om å sette deg på callback. Vi anbefaler at du velger å sette deg på callback, slik at du får gjort andre ting mens du venter.  

Frister:

• 5. januar: frist for å sende a-melding for desember
  • 15. januar: frist for å betale skatt og arbeidsgiveravgift for termin 6
  • 1. februar: frist for å sende sammenstillingsoppgave (personoppsummering) til de ansatte

Aktuelle brukertips og nyttig informasjon:

Oversikt over de mest stilte spørsmål til support under årsavslutningen:

• Jeg har kjørt en ekstrakjøring i tillegg til lønnskjøringen for desember, hva gjør jeg med a-melding? Du sender inn a-meldingen på vanlig måte. I mottaket vil den slå seg sammen med den a-meldingen du allerede har sendt inn. Den vil ikke overskrive det som allerede er sendt inn. Dersom du ikke har sendt inn a-melding allerede, kan du sende begge samtidig.

• Kan jeg kjøre lønn på to år samtidig? Nei, dette er ikke mulig etter at A-ordningen kom. Men det er mulig å sende korreksjoner i a-melding på 2020 etter overføring til 2021, dersom det er behov for dette. Du finner beskrivelse på dette her.

• Blir oppstartsverdier med på a-melding personoppsummering? Nei, a-melding personoppsummeringen består kun av innsendte a-meldinger fra lønnssystemet.

• Må personoppsummeringen sendes ut til de ansatte før jeg overfører til nytt år? Nei, du kan sende denne for 2020 også etter overføring til nytt år.

• Skal Personoppsummeringen sendes per post eller kan den sendes på mail? Dette bestemmer du selv. Du kan sende enten per post eller på mail i valget "Elektronisk personoppsummering". 

• Passord på elektronisk personoppsummering?  Personoppsummeringen kan sendes med passordbeskyttelse, dette velger du å sette på før utsending, på lik linje med elektronisk lønnslipp.

• Jeg har overført til nytt år, og glemt å innrapportere noen ytelser for 2020. Hva gjør jeg?  Du kan sende inn en a-melding korreksjonsoppgave for 2020. Se forklaring her
FAQ
Aktuelt brukertips