avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
Åse Brørby Andreassen
  • 15 Svar
  • 2 Liker
  • 5581 Visninger

Rapporterer du a-melding på organisasjonnummer idag...?

Digitial inntektsmelding for 2019 krever innsending på virksomhetsnummer.

Følg vedlagte brukertips for å endre dette

Kommentarer

Hei,

Tusen takk for informasjonen.

Tips: Jeg har fått endel spørsmål fra kunder hvor de etterspør hvor de finner ut om de sender på org. nr eller virksomhetsnummer.

Dersom dere legger inn et skjermbilde av "arbeidssted" så ser de det lettere. 

CHAMPION ***

Jeg ser at på det ene firmaet så har jeg feil virksomhetsnummer.

Kan jeg uten videre bare endre dette?

Nå midt i året?

CONTRIBUTOR *

Hei,

og etter at man har endret fra org.nummer til virksomhetsnummer, så må man oppdatere én og én ansatt om gangen? ingen "oppdater alle"-funksjon? Har jeg forstått det riktig?

CONTRIBUTOR **

Jeg hadde virkomhetsnr under kartotek/arb.sted allerede.

Trenger jeg da å gjøre noe med ansatte?

Torunn:  Du må opprette ett nytt arbeidssted med korrekt virksomhetsnummer, og flytte de ansatte fra det ene arbeidsstedet til det andre, på lik linje som forklart i veiledningen på denne saken. 

Jamie: Helt korrekt. følg veiledningen 😉   Har du veldig mange ansatte, ta kontakt med oss så skal vi se om vi ikke kan hjelpe deg. 

Hilde: Så lenge de ansatte da ligger knyttet til dette arbeidsstedet under Kartotek | Personer | fane 2 Arbeidsforhold trenger du ikke foreta deg noe. 

CONTRIBUTOR **

Finner litt lite infor vedr. digital inntekstmelding, men kanskje noen her kan hjelpe meg?

Vi utbetaler vanlig månedslønn når en ansatt er sykmeldt.

Ser at vi også skal oppgi refusjonsbeløpet og opphørsdato når vi skal sende inn.

Men er det da månedslønn som skal oppgis? Brutto månedslønn skal jo uansett oppgis.....

Og gjelder det langvarige sykmeldinger har jeg ikke noe opphørsdato på dette tidspunkt, hva skriver man her?

Lurer også på om man må sende inn inntekstmelding hver gang ved mottak av søknad om sykepenger fra Altinn?

Selv om det er sendt inn tidligere, gjelder samme sykemeldingsperiode og ansatt.

CONTRIBUTOR **

Får avvist i Altinn når jeg sender Inntektsmelding. " Første fraværsdag skal kun oppgis når arbeidsforholds-ID er oppgitt"

Arbeidsforholds-ID er oppgitt i dette tilfelle, så dato er i derfor innlagt, men får fortsatt feil.

Har prøvd uten å legge inn dato, men får da melding om at dato må legges inn.

Terje Murvold

Hei @Hilde Andersen2

Når det gjelder refusjon, så skal du oppgi refusjonsbeløpet dere ønsker refundert. Selv om arbeidstakeren har inntekt over 6G, skal du ikke redusere beløpet. Dette vil NAV gjøre. Når det gjelder feltet om refusjonskravet opphører i perioden, så skal du i oppgi «Ja» hvis du ikke krever refusjon i hele fraværsperioden. For eksempel hvis arbeidstakeren slutter i arbeidsforholdet eller dere av andre grunner ikke ønsker refusjon lenger. Da oppgir du datoen for når refusjonen opphører på inntektsmeldingen.

Så lenge det er en løpende sykmelding, så skal det ikke sendes en inntektsmelding pr. sykmelding.

Du kan lese mer om de nye reglene for beregning av sykepenger her: Fagområde Lønn og HR.

CONTRIBUTOR *

Kan dette gjøres pr 31.12.18 før overføring til nytt år? Dvs avslutte arbeidsforhold 31.12., opprette nye fra 01.01.19. og så sende dette som siste a-melding for 2018.

CONTRIBUTOR *

Hei

jeg får samme feil som @Terje Murvold hvad gjør man for at slippe for denne feil?

CONTRIBUTOR *

Jeg får også samme feilmelding som @Terje Murvold og @Laila Holm2 - har dere løsning på dette ??

CONTRIBUTOR *

De har gått ut og sagt at dette blir rettet opp i ny versjon. Vi må sende innteksmelding via altinn. Gjelder sykepenger og svangerskapspenger.

CONTRIBUTOR *
CONTRIBUTOR *

Jeg får innteksmeldingen avvist i Altinn. Firmaet er registrert med virksomhetsnummer.

Hvorfor blir den avvist da?

CONTRIBUTOR *