Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
Huldt & Lillevik Lønn
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Tom Rune Sollie
  • 4 Svar
  • 0 Liker
  • 1448 Visninger

Vi erfarer at det er flere som opplever at ansatte som har sluttet kommer tilbake.

Det kan gå lang tid, eller kort tid.

Enkelte ganger får man også beskjed om at en ansatt slutter, men så viser det seg at dette ikke er tilfelle likevel.

Vi har laget en veiledning som tar for seg hvordan man skal behandle dette i lønnssystemet.

Dere finner den som et vedlegg her.

Dersom dere har spørsmål til dette, ta kontakt på support.hl@visma.com eller telefon 09101. 

Kommentarer
CHAMPION ***

Og hva gjør dere når de har sluttet, men så kommer de innom igjen og jobber en ukes tid i med ujevne mellomrom?                                                            Av og til går det en måned så er de der igjen og av og til går det 2  måneder...

Hei @TorunnS

Dersom arbeidstaker har sluttet, men får ny arbeidsavtale hos dere senere, så setter dere sluttdato når arbeidsforholdet avsluttes, og ny startdato når arbeidstaker på nytt starter å arbeide hos dere. F.eks. arbeidstaker har arbeidet hos dere frem til 30.01, det er ikke avtalt noe mer arbeid etter dette. Da settes det sluttdato 30.01. Dersom man deretter inngår ny avtale om arbeid, f.eks. 02.05 - 08.05, så må det settes ny startdato 02.05, og sluttdato 08.05. 

CHAMPION ***

Takk Monica. Da lager jeg et nytt arbeidsforhold   med all info. Og det starter f.eks 2/5 og slutter 8/5.

Jeg har brukt midlertidig aktiv, men følte etter hvert at det ble litt merkelig....

CONTRIBUTOR **

hei.

Blir usikker hver gang jeg skal legge inn ansatte, ikke så ofte jeg gjør dette.

Har en ansatt(vikar) som jobbet 2 uker nå i februar igjen. Var sist hos oss sommeren 16.

Jeg gjorde som vedlegget lengre oppe her, men må jeg ikke legge inn begynnerdatoen på fane 1 også? under ansettelsesforhold.  Den kom ikke automatisk? Jeg la den inn på fane 2 først, som det vises til her. Trodde da at den begynnerdatoen også kom automatisk på fane 1...Men der står forsatt begynnerdatoen fra sommeren 16. Må jeg endre den selv?

Har satt status aktiv.