Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
Huldt & Lillevik Lønn
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Vidar Kristiansen4
  • 4 Svar
  • 1 Liker
  • 593 Visninger

I forbindelse med oppgradering til høstversjonen av Lønn 5(5.18.3 1985) så må man nå klikke på dropdownmenyen(Se bilde.) for å finne sin standardprinter.

Dropdown.png

Dette skyldes at våre terminal/citrixservere ble oppgradert til Windows Server 2016, og i dette operativsystemet så har de byttet lokasjon på registrynøkkelen til Standard printer.

Derfor må man påregne å måtte klikke på dropdownmenyen for å finne den printeren man vil bruke inntil Lønn får en oppdatering hvor dette er rettet.

Bidragsytere
Kommentarer

Er dette fortsatt en issue?

Visning av standardprinter på Windows Server 2016 skyldes en feil i Delphi. 

Dette medfører at vi må oppgradere Delphiversjon i Lønn noe som er en så stor jobb at vi ikke vil ta dette sammen med en standard oppgradering.

Dette vil derfor gjøres i form av en separat oppgraderingspakke mellom årsoppgjørsversjonen og første standard versjonsoppdatering i 2019.

Er dette problemet løst nå?
Vet dere noe om når det evt blir rettet?

Det er fremdeles denne oppførselen ja. 

Vi er i prosess å teste ut en ny versjon av ReportBuilder som er printløsningen i Lønn 5 hvor dette skal være rettet.

Men som sagt, ingen konklusjon før det er testet skikkelig. Og jeg vet ikke når det evt. vil rulles ut hvis dette blir fixen.