Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
Huldt & Lillevik Lønn
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Vidar Kristiansen4
  • 3 Svar
  • 0 Liker
  • 745 Visninger

Feilen skyldes at man har Lønn 5 databasene på en case sensitiv(CS_AS) databaseinstans.

Lønn 5 krever en case insensitive(CI_AS) databaseinstans.

FeilMeldingen man får under oppgradering til build 1818 er som følger:

CollationError1816.PNG

1. Hvis Lønn 5 databasen ikke kjører automatisk rollback, noe den skal, så må man legge tilbake sikkerhetskopi fra backupsettet: "2017.12.xx -  Before_Upgrade_HLonn databases backup set.bak".

2. Lokaliser katalogen "Update" som ligger i programkatalogen til Lønn 5. Standardplassering er:

"C:\Program Files (x86)\HuldtLillevik\Lonn\Update".

3. Rename eller slett fila "CreateDB.sql" og erstatt den med fila vedlagt nederst i denne artikkelen.

4. Rename eller slett fila "Unit_Update_sp.sql" og erstatt den med fila vedlagt nederst i denne artikkelen. 

5. Oppgrader databasen på nytt ved å starte Lønn på normal måte og velge databasen i påloggingsbildet.

Vedlegg
Bidragsytere
Kommentarer
CONTRIBUTOR **
Har ikke oppdatert til årsoppgjørsversjonen enda, nettopp fordi det ofte er feil i de nye versjonene deres. Hva skal jeg sjekke og evt. gjøre for å unngå denne feilen hvis vi har en "case sensitive databaseinstans"? (Har ikke fått en slik feil ved tidligere oppdateringer.)

For å se hvilken Collation man har så må man inn i SQL Server Management Studio på den instansen man har Lønn 5 databasene og høyreklikke på instansenavnet øverst i Object Explorer feltet og velge Properties.

Under General så finner du hvilken Collation instansen har.

CONTRIBUTOR **
Takk, der står det CI_AS. Antar derfor at dette skal gå greit.