avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Oppgraderingsfeil på 2112. Feil i script (Cannot insert the value NULL into column 'OutChannelID

23-01-2019 12:03 (Sist oppdatert 02-07-2019)
  • 7 Svar
  • 1 Liker
  • 3925 Visninger

Oppgradering feiler med melding:

Feil i script (Cannot insert the value NULL into column 'OutChannelID', table 'HLonnxxxx.dbo.OutMessageTypeChannel'; column does not allow nulls. INSERT fails)

Kjør scriptet(Fix_Insertfeil_OutChannelID.sql) som er vedlagt artikkelen mot klientbasen/e som feiler.

Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Kommer denne feilmeldingen opp når man skal starte oppdateringen eller i systemet etterpå?

Ronny Årdal
PARTNER
av Ronny Årdal

Den kjem når du har starta på oppgradering av klientdatabsen, og så stopper den på Unit_Update_2096, med feilmelding som står i saken her.
Update_2096, er eit av fleier script/oppdateringer som blir køyrt på databasen når du oppgraderer frå build 2067 til 2112.

Så den kjem under oppgradering, før du kjem inn i klienten og ser HL Dashboard.

Eide Marianne
CONTRIBUTOR ***
av Eide Marianne

Hvis vi ikke har behov for å oppdatere til ny versjon akkurat nå, vil det komme en korrigert versjon på et senere tidspunkt?

Ronny Årdal
PARTNER
av Ronny Årdal

Det får Visma svare på, men det kommer ikkje konsekvent. Eg har berre fått den på ein av ca 50 oppdateret klientdatabaser i dag.
Så mest truleg får du oppgradert til denne versjonen uten problem.

av Vidar_Teknisk_Avd

Det er som Ronny påpeker ikke en veldig utbredt feil. Kjør på med oppgradering, feilen er uansett lett å rette.

Kåre Lerberg
CONTRIBUTOR **
av Kåre Lerberg

Hei, får samme feil ved oppstart av HL, men hvordan kjører en sql scriptet for å få korrigert databasen??

av Vidar_Teknisk_Avd

Vennligst kontakt support.hl@visma.com eller tlf 09102 for support.

FAQ
Aktuelt brukertips