for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Fra 2021 skal alle bedrifter som har avtale om obligatorisk tjenestepensjon (OTP), rapportere organisasjonsnummeret til sin pensjonstilbyder via a-meldingen.
Under Kartotek | Firmaoppsett | Firmaopplysninger, fane 1 kan du velge fra listen med selskaper som opererer i det norske markedet. Her må du legge til ditt pensjonsselskap ved å velge de fra lista under Velg selskap.
Du trenger IKKE å legge inn informasjon på fanen Pensjonsrapportering.
Du trenger ikke å gjøre andre endringer i systemet. I løpet av 2021 vil pensjonsselskapene gradvis fase ut direkte rapportering, og begynne å hente pensjonsgrunnlag fra rapporterte lønnsbeskrivelser i a-ordningen. Du vil få beskjed fra pensjonsselskapet når du kan slutte å rapportere direkte.
❗OBS: Selv om pensjonselskapet ditt foreløpig ikke henter informasjon fra A-meldingen, må du rapportere deres organisasjonsnummer i hver eneste måned fra januar 2021.
Ved å bestille en a-melding avstemmingsrapport fra Altinn for en måned av gangen, kan du sjekke om du har rapportert ditt pensjonsselskap.
Dersom du ikke hadde registrert ditt pensjonselskap ved innsending av a-melding i f.eks januar 2021, kan du nå sende en a-melding med arbeidsforhold for en aktiv ansatt. Informasjon om pensjonsselskap vil da bli rapportert.
I denne artikkelen har vi samlet noen brukertips rundt feriepenger.
Du kan bestille feriepengekurs i Huldt & Lillevik her. Dette kurset er inkludert i ditt programvareabonnement.
Her ligger det en kort video om hvordan du registrerer feriepenger og trekk for ferie.
Brukertips
Du finner alle relevante under "Brukertips" og kategorien "Ferie".
Under finner du en oversikt over noen av brukertipsene under denne kategorien.
Her finner du kjørejournalen for feriepenger.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.