avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Rapportering av utleggstrekk i A-melding feiler, avvik 114 Ugyldig verdi

08-01-2021 11:15 (Sist oppdatert 25-01-2021)
  • 9 Svar
  • 1 Liker
  • 2773 Visninger

Bakgrunn: Enkelte utleggstrekk skal rapporteres i A-meldingen fra og med 2021

Dersom du rapporterer utleggstrekk i A-meldingen, kan du få følgende tilbakemelding på A-melding retur: "114, Ugyldig verdi. Oppgitt verdi er utleggstrekkSkatt."

Dette skyldes en feil i versjon 5.21.1 (2652) og er rettet i 5.21.1 (2657)

Løsning: 

Har du allerede fått denne tilbakemeldingen, vil A-meldingen din være avvist. Du må derfor gå til Periodens lønn | A-melding | fanen Status, markere meldingen som er avvist og klikke "slett melding". Det er kun den avviste meldingen som skal slettes!

Når du har fått ny versjon (2657) installert, kan du sende A-meldingen på nytt. 

RETTET: Dette er rettet i versjon 5.20.4/5.21.1 (2657) som ble publisert i uke 2. 

Kommentarer
Anita Sølna1
CONTRIBUTOR ***
av Anita Sølna1

Hei, takk for informasjon. Når kommer ny versjon?

av Elin Hammerud

Hei @Anita Sølna1 

Jeg har oppdatert brukertipset nå.  Vi forventer ny versjon i neste uke 🙂 

Annelise Nilsen
CONTRIBUTOR **
av Annelise Nilsen

Hei !  Er det den versjonen som heter 5.21.1 ?  Vi har lastet ned 5.20.4 og etter det et script for ansettelsesform og nå heter versjonen vi har plutselig 5.21.1 ?

Nils Fossum
GURU *
av Nils Fossum

Hei,

Det er versjonsnummeret det blir etter at du har kjørt årsavslutning.

Inger-Elise
CONTRIBUTOR **
av Inger-Elise

Det tar litt tid med versjonen som retter opp A-meldingen?

Annelise Nilsen
CONTRIBUTOR **
av Annelise Nilsen

Den er kommet, men jeg er enig i at det er dårlig at dette er info som vi må lete opp selv...

Inger-Elise
CONTRIBUTOR **
av Inger-Elise

Jeg har versjon 5.21.1 og har fått feilmelding og beskjed om at ny versjon kommer som retter opp dette. Jeg har 'Cloud'-versjon så dette skal legges inn av Visma.

Gro Staurheim
CONTRIBUTOR **
av Gro Staurheim (Oppdatert ‎28-01-2021 11:04 av Gro Staurheim )

Vi har oppdatert til versjon 5.21.1 (2657) hvor denne feilen skulle være rettet, men fikk   fortsatt samme feilmelding ved forsøk på å sende inn ameldingen i dag. Noen andre som har opplevd det samm?

Fikk det til allikevel:)

Kari Aagaard
CONTRIBUTOR *
av Kari Aagaard

hei. Hos skatteetaten sier de at det må fremdeles trekkes skatt og betales AGA på fri telefon. Selvom gave beløpet er under kr 5000,-. 

FAQ
Aktuelt brukertips