for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Generering av a-melding stopper fordi sluttede ansatte mangler sluttårsak. Må jeg fylle inn på disse også?
Feltet for sluttårsak er påkrevd fra 2021, men om de ansatte har sluttdato for tidligere år, skal det hjelpe å sendes inn en a-melding på kun arbeidsforhold for desember 2020. Dette for å få rapportert sluttdatoen her, istedet for i Januar 2021.
Fjern deretter alle haker for å ta arbeidsforhold med i A-meldinga, for å ikke sende med ansatte som ikke er aktive. Dette gjør du under Periodens lønn | A-melding | fanen Verktøy, knappen Nullstill.
Generer så a-melding for Januar 2021.
Fortsatt feil?
Om du allikevel får stopp på ansatte nå, ligger det ytelser mot ett avsluttet arbeidsforhold.
Da kan du prøve å splitte innsendinga. Send først en A-melding med hake for "kun arbeidsforhold" og send inn denne.
Deretter kan du sende en ny A-melding med hake for å "utelate arbeidsforhold ved innsending".
MERK! Om du bare får stopp på noen få ansatte, kan det være like enkelt å bare legge inn sluttårsaken. Se her hvordan du kan får lagt inn sluttårsak og andre opplysninger som mangler på arbeidsforholdet.
Samle side for kunder som har benyttet Huldt & Lillevik og skal starte med Visma.net Payroll.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.