avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

• 6 Svar
  • 1 Liker
  • 1964 Visninger

I forbindelse med Coronaviruset er det kommet nye regler om retten til omsorgspenger ved stenging av barnehager og skoler. Du kan leser mer om dette på NAV sine sider.

Som følge av dette har vi endret navn på koden Sykt barn i Visma.net Calendar. Endringen gjelder fra 13.03.2020.

Dette betyr at om det legges inn et fravær med denne koden etter denne datoen vil navnet på koden være Sykt barn - Omsorgspenger.

Screenshot (7).png

Dersom du har opprettet egen kode for sykt barn, må du selv endre navnet på denne.

Har du gjort endringer på standard kode " Sykt barn" tidligere vil heller ikke koden bli oppdatert.

I dette tilfellet må du også endre navnet på fraværskoden manuelt.

Kommentarer
CHAMPION *

Hei,

Skjer dette automatisk i alle versjoner? Jeg har Calender tilknyttet H&L og det har ikke endret seg hos meg.  Dette er en kode som er låst i systemet, så jeg har ikke endret den manuelt heller.

Er det noe jeg må gjøre da, ut fra det jeg leser over?

Cecilie

Hei. 

Hei Cecilie,

Dette skjer i alle versjoner. Men dersom man har vært inne og gjort endringer så må navnet endres manuelt. 

Det er ofte at vi ved integrasjon mellom Calendar og H&L lønn er inne på denne koden ved førstegangsoppsett og gjør endringer. 

Dette gjør at man må inn og endre navnet manuelt. Jeg tipper det er tilfelle hos deg også. 

Gå derfor inn på koden i Calendar, og endre navnet på den, så har du alt på plass. 

Ha en fortsatt fin dag. 

Mvh Tom Rune

Visma Software.

CONTRIBUTOR *

Skal ikke grensene for antall dager også dobles på koden?

CONTRIBUTOR *

Hei Inge, 

Calendarteamet har lagt ut en oppdatering som har doblet antall dager idag. Dette ble gjort rundt klokken 12.00 idag.

Om du benytter Calendar i integrasjon med Huldt & Lillevik lønn fungerer det på en litt annen måte, så der har det aldri vært noen begrensning på hvor mange dager man kan registrere sykt barn.

Ha en fortsatt fin dag og en riktig god helg 🙂

Hei!

Hvilken kode er dette?

Hei Sissel Anita, 

Dette er koden som heter Sykt barn i Calendar dersom dere benytter dette systemet til å registrere fravær.

Dersom dere ikke har Calendar og registrerer fravær direkte i lønn, benytter du fraværskoden Sykt barn slik som vanlig.

Ha en fortsatt fin dag 🙂

Mvh Tom Rune

Visma Software