avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Visma eAccounting - Hvordan hente ut rapporter og regnskapsdata?

08-10-2020 13:28 (Sist oppdatert 08-10-2020)
  • 0 Svar
  • 0 Liker
  • 156 Visninger

Hvordan hente ut rapporter og regnskapsdata fra Visma eAccounting?

Hvordan hente ut rapporter? 

• Rapporter som for eksempel resultat-, balanse-, saldo-, kunde- og leverandørreskontro rapport finner du ved å logge inn i Visma eAccounting. Gå deretter til “Regnskap” og “Rapport” i menyen. Velg hvilken rapport du ønsker å laste ned, velg riktig periode og format. Rapportene kan lastes ned i PDF eller CSV format.

Hvordan hente ut kopi av utgående faktura og fakturajournal?

• Oversikt over alle bokførte faktura og kreditnota finnes under “Salg”, “Faktura” og fanen “Alle fakturaer”. Klikk på faktura/kreditnota en gang og velg “Sende eller skriv ut”. Deretter kan du velge “Skriv ut faktura som pdf”. Dette må gjøres for hver faktura. Ønsker du en fakturajournal så kan du hente det ut under “Regnskap”, “Rapport” og “Fakturajournal” 

Hvor finner jeg vedlegg og dokumentasjon på kostnader som kvittering  og leverandørfaktura?

• Vedlegg/dokumentasjon som kvittering på diverse utgifter og faktura fra leverandører finner du under “Kjøp” og “Vedlegg”. Her kan du skille mellom leverandørfakturaer og kvitteringer.
    • For oversikt over bokførte inngående leverandørfaktura gå til “Kjøp” og “Leverandørfaktura”. Hvis leverandørfaktura i pdf er lastet opp og koblet til bilaget så vil det være et binders tegn.

Hvor finner jeg oversikt over alle bilagene?

• For en oversikt over alle bilagene som er bokført i Visma eAccounting, gå til “Regnskap” og “Bilag”. Her kan man enkelt sortere på dato og bilagstype.
    •  Ønsker du å hente ut en bilagsliste i PDF eller CSV format, gå til "Regnskap", "Rapporter" og deretter velger du rapporten som heter "Bilagsliste". Klikk på "Opprett rapport" og velg ønsket periode, eventuelt sortering dimensjoner. 

Bilagsliste eksempel.png

Skulle det være noen flere spørsmål, er det bare å ta kontakt.

Bidragsytere