Mine områder
Hjelp

Forskjeller mellom Mamut lønn og Tripletex lønn

18-02-2021 14:31 (Sist oppdatert 22-02-2021)
  • 1 Svar
  • 0 liker
  • 2569 Visninger

Før Tripletex lønn tas i bruk, så bør man være klar over flere forskjeller mellom Mamut lønn og Tripletex lønn. En oversikt følger under.

 

  1. I Tripletex er det bilagsdato som styrer hvilken måned en lønnskjøring skal innrapporteres i A-meldingen. Les mer om det her: https://tripletex.no/execute/docViewer?articleId=559&contextId=15583044
  2. I Tripletex er konto 2910 en reskontrokonto for ansatte. Les mer om det her: https://tripletex.no/execute/docViewer?articleId=78&contextId=15583044
  3. Feriepengeutbetalingen er mye enklere i Tripletex. Lønnsartene for feriepenger og trekk i lønn for ferie settes automatisk inn i lønnsutbetalingen den måneden man i innstillingene har valgt å gjennomføre feriepengeutbetalingen.
  4. Det er støtte for autopay ved utbetaling av lønn i Tripletex. Man slipper altså opp- og nedlastning av filer til nettbanken. Det er viktig å være oppmerksom på at dette ikke er standardfunksjonalitet i Tripletex, og vil gi ekstra kostnader.
  5. Tripletex har bedre håndtering av virksomhetsnumre og mulighet for å opprette nytt arbeidsforhold på eksisterende ansatte. Det er lettere å se  hvilke ansatte som tilhører hvilke virksomhetsnumre, og det er muligt å bytte fra et virksomhetsnummer til et annet på en enkel måte ved å opprette et nytt arbeidsforhold. Har man ansatte som slutter og begynner på nytt kan man også opprette nytt arbeidsforhold enkelt. 
  6. Tripletex har automatisk beregning av redusert fastlønn basert på stillingsprosent.
  7. Tripletex har automatisk beregning av trekk i lønn ved permisjon.
  8. Tripletex har automatisk beregning av finansskatt basert på arbeidsgiveravgiftsgrunnlag.
  9. Tripletex har færre lønnsrapporter enn Mamut.
  10. Tripletex har ingen fraværsmodul slik som Mamut har. 
Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous (Oppdatert ‎08-03-2021 14:52 ( )

@Line Salvesen Før Tripletex lønn tas i bruk, så bør man være klar over flere forskjeller mellom Mamut lønn og Tripletex lønn.

Det blir vanskelig å se dette når linkene krever innlogging. For å kunne se hva som skjuler seg bak linkene i denne artikkelen må jeg logge meg inn i Tripletex. Jeg har ikke noe logg in på Tripletex. 

 

Bidragsytere