Mine områder
Hjelp

Jeg får feilmelding ved generering av remitteringsfil - Invalid procedure call or argument

15-11-2006 08:00 (Sist oppdatert 11-09-2018)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 754 Visninger

Ved opprettelse av remitteringsfil får jeg følgende feilmelding:

Error no 5 in function z_Send2DNB_INT module Process.cls : Invalid procedure call or argument


Dersom du ved opprettelse av en remitteringsfil opplever denne feilmeldingen, kommer dette av at en eller flere av postene du forsøker å remittere mangler eller har ugyldig forfallsdato.

 

Slik endrer du forfallsdato på en post:

1) Velg Vis - Regnskap og klikk Leverandørreskontro.
2) Finn leverandøren du skal remittere, og høyreklikk så på IF-bilaget som skal remitteres. Velg Rediger denne posten.
3) Til høyre for forfallsdato klikker du på knappen med 3 prikker på, og legger inn forfallsdatoen på posten.
4) Klikk så Ok.

TIPS: Dersom du remitterer mange poster av gangen, kan du forsøke å dele opp remitteringen i flere puljer for lettere å finne ut av hvilken(e) post(er) som er feil. Ofte kan det være bilag av en annen bilagsart enn Inngående Faktura (f.eks. Bank) som ved et uhell har blitt med i utvalget ditt.

 

Dersom du har gått igjennom forfallsdatoene på alle postene som skal sendes til remittering, men ikke funnet noen som mangler, kan du kjøre verktøyet Reindeksering. Det finner du ved å velge Fil - Databaseverktøy - Reindeksering.

Bidragsytere