for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Noen ganger hender det at mottaker av faktura ikke er enig og melder innsigelse til kreditor eller inkassobyrået. Om man ikke kommer til enighet kan saken sendes til forliksrådet som en forliksklage. Forliksrådet er det laveste leddet i rettssystemet i Norge og hovedoppgaven er å legge til rette for at partene får løst saken på en rimelig og enkel måte.
Når partene møter i forliksrådet, blir det først forsøkt mekling. Blir man enig om et forlik, blir det satt opp en forliksavtale (rettsforlik). Kommer man ikke til enighet, kan forliksrådet avsi dom hvis begge parter samtykker.
Resultatet av forliksrådsbehandlingen er rettskraftig. Rettskraftig betyr at dommen er endelig og at avgjørelsen ikke kan overprøves av en annen rettsinstans ved å anke. Etter at dommen er rettskraftig kan Visma be namsmannen om å få betalt det skyldige beløpet via utlegg og få hentet ut penger gjennom pant i eiendom, konto eller andre eiendeler, og ved lønnstrekk.
Her finner du oppdaterte brukermanualer til Visma Kreditorweb. Bruk den manualen som passer til den måten dere bruker Kreditorweben på. Se beskrivelse under.
PurreInkasso |
Denne brukermanualen er for dere som ikke sender inkassovarsel selv. Dere registrerer faktura via Kreditorweb. |
Inkasso |
Denne brukermanualen er for dere som som sender gyldig inkassovarsel selv og som registrerer faktura via Kreditorweb. |
Visma AutoCollect |
Denne brukermanualen er for dere som bruker Kreditorweb til oppslag for å se historikk på sakene og hente ut rapporter. Dere registrerer ikke saker via Kreditorweb, men sender saker via Visma AutoCollect. |
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.