avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Opprette API-nøkkel for å bruke Visma AutoCollect for Tripletex

16-03-2021 10:03 (Sist oppdatert 02-06-2021)
  • 0 Svar
  • 1 Liker
  • 249 Visninger
Obs! Er du regnskapsfører og skal bruke Visma AutoCollect for flere av dine kunder opprettes API-nøkkel slik. 

Å komme i gang med Visma AutoCollect for Tripletex er enkelt. Ved hjelp av disse fire stegene er du i gang med tjenesten. 

Før du kan bruke Visma AutoCollect for Tripletex må det opprettes en API-nøkkel i Tripletex. Denne nøkkelen sørger for at informasjonen som skal synkroniseres frem og tilbake mellom Tripletex og Visma AutoCollect leveres. 

For å kunne opprette API-tilgang må du være brukeradministrator. Innstillinger for din brukertilgang finner du under Min profil Brukertilgang

Brukertilgang.PNG

Hvis dette er på plass kan du starte opprettelsen av API-nøkkelen. Følg stegene nedenfor: 

1. Gå til Selskap Vår kundeside og hake på API 2.0

API 2.0.PNG

2. Gå tilbake til Min profil og finn valget API-tilgang

API-tilgang.PNG

3. Velg NY NØKKEL

Ny nøkkel.PNG

4. Finn AutoCollect i nedtrekksmenyen med oversikt over applikasjoner. I feltet Gi nøkkelen et navn kan du skrive AutoCollect. Tripletex vil da generere en Brukernøkkel-ID. 

AutoCollect.PNG

Obs! Pass på å notere ned API-nøkkelen du får etter at du har trykket Opprett nøkkel da det er denne du bruker som passord senere ved innlogging.

Bidragsytere
Aktuelt brukertips