Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Einar Fjørtoft
  • 0 Svar
  • 0 Liker
  • 824 Visninger

Et ofte stilt spørsmål er følgende:

Hvordan fyller jeg ut avtalebildet i AutoPay når jeg har etablert en bankavtale direkte mot bank og santidig fyller ut standard avtaleskjema fra Nets på innbetalingssiden?

Svaret på dette spørsmålet er veldig enkelt:  
Ved behandling av innbetalinger bryr AutoPay seg rett og slett ikke om hvilken "Banksentral" som er angitt i avtalebildet for klienten i Visma Business.  
AutoPay er kun opptatt av at det er kommet innbetalinger inn til en gyldig bankkonto der innbetalingstjenesten i AutoPay er aktiv.  

Det betyr at enten avtalen er registrert med banksentral "DNB direkte", "DNB nettbank", "Nordea", "Danske Bank" eller "Evry", så haker du bare av for "Innbetaling" på samme måte som når man benytter "Banksentral" Nets dirrem/OCR" - selv om innbetalingsavtalen er gjort på standard avtaleskjema fra Nets.

For øvrig er det slik at feltet "AvtaleID" under "Innbetaling" kun er tilgjengelig når banksentral "Nets dirrem/OCR".  Det er helt som det skal være, da dette feltet i praksis ikke er i bruk.