Mine områder
Hjelp

Delbetaling av leverandørfakturaer

14-01-2016 16:47
  • 6 Svar
  • 1 liker
  • 8503 Visninger
Det er mulig å delbetale en leverandørfaktura. Beløpet som skal betales må avgjøres før det lages betalingsforslag:

Inne i vinduet for betalingsforslag finnes en kolonne som heter Delbetaling. Dersom du ikke ønsker at hele posten skal betales, angir du i dette feltet det beløp som skal betales. Husk minustegn foran.

I dette eksemplet blir det delbetalt 200 kroner av den første posten:

Lagre når endringene er gjort, og lag betalingsforslag på vanlig måte.

Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei!

Forsøker dette nå, men får bare beskjed om at beløp å betale må ikke være mer enn totalt remittert. Beløpet ligger med total sum 314 002,19, og jeg forsøker å delbetale 264 002,19. Jeg har lagt inn beløpet i minus i delbetalings kolonne. 

Noen forslag til hva som kan være feil her?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Har samme problem som Hilde. Forslag??

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Jeg endte med å føre to linjer mot leverandør for å få betalt.. 

av Per Øyvind Trydal

"...beløp å betale må ikke være mer enn totalt remittert" betyr at delbetalingsbeløpet ikke må være mer enn Restbeløpet

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Beløpet var betydelig mindre enn restbeløpet - derfor jeg (og sikkert Hilde) ikke fikk dette til å henge på greip....

av Per Øyvind Trydal

Beklager, ikke restbeløp, jeg mente "Remittert beløp i valuta". Det er ett eget felt i åpen postliste som viser hva som allerede er remittert.

Verdien i dette feltet kan slettes, men pass på at dette ikke er remitert tidligere før dere evt endrer/sletter denne verdien

Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"