Mine områder
Hjelp

Hva må gjøres ved bytte av organisasjonsnummer og/eller kundeforhold?

09-03-2020 10:42 (Sist oppdatert 16-03-2023)
  • 0 Svar
  • 5 liker
  • 1976 Visninger

Denne artikkel tar for seg hva som må gjøres i de forskjellige integrasjonene mot Visma Global dersom en klient skal bytte organisasjonsnummer og/eller endre kundeforhold.

 

Visma.net Autoinvoice

I Visma.net AutoInvoice må firmaet med det nye organisasjonsnummeret registreres som et nytt firma i AutoInvoice, og deretter kobles mot ERP systemet (slik som en ny-registrering i AutoInvoice). 

 

Visma.net tjenestene

Her kan dere selv logge inn i Visma.net for å endre organisasjonsnummeret. Gå i Admin / Firmaer. Finn deretter det aktuelle selskapet og bytt ut gammelt organisasjonsnummer med nytt.

visma.net.png

For å endre kundeforhold må dere kontakte lisens (lisens@visma.com) som da kan flytte klientene over på nytt kundeforhold. Det skal da også vedlegges bekreftelse på at kundeforholdet skal flyttes.

 

Webfaktura

Her kan dere selv logge inn i webfaktura for å endre organisasjonsnummer. Gå til Innstillinger / Mitt firma og legg inn nytt organisasjonsnummer.

webfaktura.png

 

For å endre kundenummer i Webfaktura må dere logge inn med en byråbruker. Gå til Byrå innstillinger / Byrå og bytt ut gammelt serienummer med nytt serienummer (kundenummer).

webfaktura kunde.png

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"