avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

A-melding og erstatningsmeldinger i ny a-meldingsversjon

14-12-2020 11:43
  • 0 Svar
  • 0 Liker
  • 669 Visninger

I dette brukertipset forklarer vi hvordan du i versjon 15.10 skal sende a-meldinger for lønnsår 2021 og 2020.

I 2021 er det en ny a-meldingsversjon og tilpassninger til denne er klart i versjon 15.10. For å få sendt inn a-meldinger for lønnsår 2021 du har versjon 15.10.

Har du behov for å sende korreksjonskjøringer eller erstatningsmeldinger for perioder tidligere enn 08-2020, etter at du har fått installert versjon 15.10, må du gjøre det under Utskrifter / Andre rapporter / A-melding versjon 2.1.

Grunnen til dette er at den nye a-meldingsversjonen tar med seg andre verdier enn tidligere.

Spørsmål til support

Jeg får feilmelding ved innsending av a-melding, selv om jeg har riktig versjon av Visma Lønn: 

Denne rapporten (versjon A02_V2_1) ikke skal brukes for angitte rapporteringsmåned (012021). Du må bruke gyldig versjon til angitte 'Rapporteringsmåned'.

Hvis du får denne feilmeldingen må du lese inn rapporter og rapportgrupper. Det gjør du ved å gå på Verktøy / Importer data / Systemdata

Stå på linjen for "Rapporter "så den blir blå.

I importmodus velger du "Erstatt hele innholdet i tabellene" i nedtrekkslisten, trykk på "Start".

Gjør det samme når du står linjen for "Rapportgrupper". Etter dette er gjort får du sendt a-melding.

MERK! Hvis du har egendefinerte rapporter må disse legges inn på nytt etter innlesing av rapporter og rapportgrupper.

Relaterte brukertips:

Erstatningsmelding

Korreksjonskjøring

Bidragsytere
Selvbetjening
Aktuelt brukertips